Pe ce cheltuiesc românii banii. Vânzătorii de bricolaj își freacă satisfăcuți mâinile: ”Este clar mult mai bine”
Magazinele alimentare, de modă, restaurantele și cafenelele sunt locurile în care românii au cheltuit anul trecut peste 36 de miliarde de euro. Sunt datele unui studiu care a analizat vânzările a peste 100 de companii, din domenii diferite.
Românii au dat cei mai mulți bani pe alimente, dar în coșul de cumpărături au ajuns și multe produse pentru bricolaj. Peste 60 la sută din banii cheltuiți de români în magazine anul trecut au fost pentru cumpărăturile din supermarketuri și hipermarketuri.
Asta înseamnă că 22,5 miliarde de euro s-au dus pe produse alimentare, în principal.
Cuplu: ”Chiar dacă aveam nevoie nu am luat, poate în speranța că o să fie vremuri mai bune. La unele s-a dublat prețul".
Femeie: ”Alimente și mai e un copil, mai sunt cheltuieli pentru el, distracție".
Sunt datele unui studiu care a analizat informații financiare de la peste 100 de companii, alimentare și nonalimentare, cu peste 6.000 de magazine deschise în toată țara.
Foarte bine au mers și vânzările magazinelor de bricolaj, care au reprezentat a doua cea mai mare cheltuială a gospodăriilor. În total, românii au dat 3,6 miliarde de euro pentru modernizările și reparațiile de acasă.
Prinși în febra renovării, niște bărbați cărau cu greu o ușă de metal. Și mai greu de suportat a fost cheltuiala, spun oamenii.
”- Ce buget ați alocat pentru aceste renovări?
- 20.000”.
Sunt, totuși, prețuri mai mici decât în 2022, atunci când industria de bricolaj a înregistrat un vârf al scumpirilor, cauzate în principal de izbucnirea războiului în Ucraina. De anul trecut, prețurile au început să scadă, iar asta i-a adus pe clienți în magazine.
Adrian Muscalu, director de magazin: ”Unele au crescut, altele au scăzut. În funcție de categoriile de produse. Dar, per total, aș spune că au rămas undeva stabile față de anul anterior”.
Vânzări cu 10 miliade de euro mai mari față de 2019
Seif Shaban, reprezentantul unui magazin: ”Dacă vorbim de gresie și faianță, ca și volum, este clar mult mai bun. Am adus mult mai mulți metri pătrați, aproape de două ori mai mulți față de anul trecut, în primele șase luni ale anului”.
Potrivit aceleiași analize, anul trecut, vânzările înregistrate de companii au crescut cu peste 3 miliarde de euro față de 2022 și cu peste 10 comparativ cu 2019.
Creșterea veniturilor companiilor a fost influențată și de faptul că au fost deschise noi magazine, iar multe s-au extins și în online.
Vlad Săftoiu, reprezentantul unei companii: "De asemenea, în primele 4 luni ale anului, din datele oficiale publicate de INS ne arată că această piață și-a continuat trendul crescător, am observat o creștere reală, netă, peste inflație de 8,5% și dacă se păstrează acest trend în continuare, probabil că și acest an va fi fost unul foarte bun".
În coșul de cumpărături românii au pus, totuși, mai puține bijuterii, cosmetice și articole de încălțăminte.
Sursa: Pro TV
Etichete: romani, cheltuieli, produse, miliarde, bricolaj,
Dată publicare:
03-07-2024 19:51