Trenurile romanesti si-au schimbat numele, toaletele raman aceleasi. LISTA preturilor din gari
Mersul trenurilor de calatori s-a modificat si odata cu el s-au schimbat si numele garniturilor care circula in Romania. Totodata s-au scumpit si biletele, insa conditiile au ramas relativ aceleasi.
Romanii se vor plimba de acum cu InterRegio, Regio si Intercity, doar ca nu pe toate rutele vor avea parte de conditii decente, ca sa nu mai vorbim de viteza.
Biletul la InterRegio o sa fie mai scump cu 15% fata de cat plateam pentru Accelerat.
La stabilirea tarifului s-a facut o medie intre costul unei plimbari cu Acceleratul si al uneia cu Rapidul.
De exemplu, costa cu 9 lei in plus un bilet la InterRegio pe traseul Bucuresti-Constanta. Pentru trenurile Regio si Intercity, preturile raman nemodificate.
Noutatea ar fi ca se face o reducere de pana la 35% pentru cine cumpara biletul dus-intors de pe Internet.
Pentru ruta Bucuresti-Brasov economisiti 45 de lei.
Duminica, trenurile considerate ineficiente, adica cele care nu erau utilizate de multi calatori, au fost scoase din folosinta. Asta inseamna au disparut unele Personale, care faceau legatura intre localitati apropiate.
Acestea erau folosite mai mult de navetisti, care de multe ori mergeau cu nasul la jumatate de pret, fara a-si mai cumpara bilet.
Prin urmare, calatorii unui astfel de personal au acum alt tren, la o ora diferita, iar garnitura parcurge distante mai mari.
LISTA preturilor integrale ale biletelor poate fi DESCARCATA in format PDF de la finalul articolului
_________________________________________
Iata cum prezinta CFR noutatile aduse de la 11.12.2011
· reducerea duratelor de parcurs ale trenurilor de rang superior pe anumite distante
· noi legaturi directe cu trenuri InterRegio
· pastratrea tarifului la trenurile Intercity si Regio (fostele Intercity-uri şsi Personale)
· tariful la trenurile InterRegio este cuprins intre tariful fostelor trenuri accelerat si rapid
· abonamentele la tren InterRegio vor scadea fata de Rapid cu o suma intre 40 lei/ab si 140 lei/ab , iar fata de Accelerat vor creste in medie cu 10 lei/ab
· „Procent de fidelitate”, cu reducere intre 10-20 % pentru calatoria cu mai multe trenuri aplicate la biletele intregi adult şi 50% reducere la copii
· tariful calatoriei cu mai multe trenuri va fi suma tarifelor pentru fiecare tren in parte
· aplicarea simultana a reducerii de anticipatie si a procentului de fidelitate la calatoria cu mai multe trenuri.
· aplicarea unei reduceri la biletele vandute prin sistemul online, pentru perioadele in care nu vor exista alte oferte la acest canal de distributie (5%).
__________________________________________
Despre modernizari radicale nu vorbeste nimeni.
Personalul se numeste Regio, adica tren care face legatura intre orasele aceleiasi regiuni.
Acceleratele si Rapidele sunt de acum InterRegio. Singurele care isi pastreaza titulatura si statutul sunt cele InterCity, care au fost introduse in urma cu 10 ani.
Partea buna este ca pe viitor ne vom cumpara un singur bilet, chiar daca mergem cu doua trenuri.
Pentru prima data in ultimii 20 de ani, noul Mers al Trenurilor aduce o reducere a timpului de calatorie pe calea ferata, care nu se datoreaza, insa, investitiilor in infrastructura.
In realitate, CFR a scazut durata calatoriei pe hartie. De exemplu, cine merge de la Bucuresti la Oradea face o economie de timp de 2 ore.
Pe ruta Bucuresti-Brasov, durata calatoriei scade cu o ora, iar de la Bucuresti la Timisoara, sau de la Bucuresti la Galati faceti o economie de 30 de minute.
Altfel spus, nu mai coborati in gari sa va cumparati suc sau tigari de la chisoc, pentru ca riscati sa ramaneti pe peron.