Sunteti tratati fara pic de respect in spitale? Exista o lege a pacientului
"Avem paturi doar pe culoar si oricum s-ar putea sa stati cate doi! N-avem timp sa va explicam diagnosticul pentru ca e multa lume la coada, la consultatii! Si nu uitati sa va luati medicamente de acasa".
Asta aud romanii care ajung la spital. Cu totii, pe langa boala, trebuie sa accepte si aroganta unora dintre cadrele medicale. Desi in Romania exista o lege a pacientului, putini bolnavi stiu asta si cer sa fie tratati cu respect.
Calavarul incepe de la internare. Pacientul care duce pe picioare o boala primeste un pat in hol. Cum se intampla, de exemplu, la sectia medicala de la Floreasca.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Bolnavi cu plamanii, inima sau diabet sunt colegi de hol cu asistentele si medicii. Pentru toti cei care au uitat, va reamintim ca este in vigoare legea 46 din 2003, care prevede sanctiuni disciplinare, contraventionale si chiar penale.
Stiati ca printre obligatiile cadrelor medicale intra si folosirea limbajului comun atunci cand explica pacientului de ce sufera? Ei sunt obligati prin lege sa spuna pacientului "esti balonat " in loc de "este prezenta o intensa aerocolie, care face dificila examinarea".
Iata si ce prevede Legea nr. 46/2003, legea drepturilor pacientului:
Art. 2
Pacientii au dreptul la ingrijiri medicale de cea mai inalta calitate de care societatea dispune, in conformitate cu resursele umane, financiare si materiale.
Art. 3
Pacientul are dreptul de a fi respectat ca persoana umana, fara nici o discriminare.
Art. 6
Pacientul are dreptul de a fi informat asupra starii sale de sanatate, a interventiilor medicale propuse, a riscurilor potentiale ale fiecarei proceduri, a alternativelor existente la procedurile propuse, inclusiv asupra neefectuarii tratamentului si nerespectarii recomandarilor medicale, precum si cu privire la date despre diagnostic si prognostic
Art. 8
Informatiile se aduc la cunostinta pacientului intr-un limbaj respectuos, clar, cu minimalizarea terminologiei de specialitate;
Art. 11
Pacientul are dreptul de a cere si de a obtine o alta opinie medicala.
Art. 12
Pacientul are dreptul sa solicite si sa primeasca, la externare, un rezumat scris al investigatiilor, diagnosticului, tratamentului si ingrijirilor acordate pe perioada spitalizarii.
Art. 37
Nerespectarea de catre personalul medico-sanitar a confidentialitatii datelor despre pacient si a confidentialitatii actului medical, precum si a celorlalte drepturi ale pacientului prevazute in prezenta lege atrage, dupa caz, raspunderea disciplinara, contraventionala sau penala, conform prevederilor legale.