Transportatorii romani au invatat lectia supravietuirii. Cum si-au crescut profitul in 2011
Anii de criza i-au invatat pe transportatorii nostri lectia supravietuirii. Multi au revenit la profit si isi permit sa cumpere camioane noi. Din pacate, banii frumosi nu vin din tara.
Firmele romanesti transporta marfuri la preturi de superoferta in Italia, Germania sau Franta.
Cu ochii pe calculator, sefii de la Bucuresti urmaresc toata flota firmei plecata prin vest. 16 din cele 17 autotrenuri alearga pentru clientii straini.
Alegeri 2024
21:26
Nicuşor Dan: Votul meu în primul tur va fi pentru Nicolae Ciucă sau Elena Lasconi
19:26
Au fost tipărite 5,6 milioane de buletine de vot pentru referendumul din București. Care este condiția pentru a fi validat
19:14
Cum votăm la prezidențiale, în țară și în străinătate. Cei care nu sunt în localitatea de reședință pot vota la orice secție
19:05
Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi
"Toate camioanele le am in comunitate. Le-as putea tine acolo non-stop. Cand descarca vine urmatoarea comanda", spune Octavian Teodorescu, director comercial ITIA SPED.
Optimismul inseamna putin peste 5% de crestere in 2011. Asta dupa ce un sfert din firmele mici au disparut anul trecut si mii de camioane au fost recuperate. Acum, romanii isi permit iarasi sa incheie contracte de leasing pentru camioane noi, mai ecologice, pentru care care platesc taxe de tranzit prin Europa mai mici cu sute de euro.
Noile camioane euro 5 nu sunt doar frumoase si puternice, ci mai ales economice. Un exemplar are 500 de cai putere. Consuma doar 30 de litri la 100 de kilometri cu o incarcatura de 40 de tone. Pentru o masina mica e enorm, pentru o firma de transport inseamna diferenta intre rentabilitate si faliment. Mai ales acum cand carburantul reprezinta aproape jumatate din cifra de afaceri.
Economia a prins viteza in vestul Europei si ne trage incet, dar sigur dupa ea. Romanii fac insa profit pentru ca soferii nostri au salarii la jumatate, asa ca firmele isi permit tarife mai mici cu 5% fata de occidentali.
Se cauta asadar din nou soferi profesionisti cu experienta. Salariile pot ajunge si la 2500 de euro, iar conditiile de munca sunt occidentale.
Ce-si doreste un barbat in sufragerie? O canapea confortabila pe care sa poata dormi, frigider unde sa tina bauturile la rece, aer conditionat cu telecomanda si ceva distractii inainte de culcare. Toate se gasesc la bordul unui camion care bate la confort multe hoteluri europene.