Tot mai multe firme vor să treacă din nou la munca de acasă. Strategiile plănuite pentru 2021
În contextul în care din punct de vedere sanitar lucrurile se complică în România, tot mai multe companii iau în calcul din nou să treacă la muncă de acasă.
Recomandări în acest sens vin şi din partea responsabililor. În prezent, cele mai multe firme funcţionează în sistem hibrid, care le permite angajaţilor să meargă alternativ la birou.
Autorităţile din Ilfov le-au cerut companiilor, cât şi institutilor publice să regândească modul de lucru.
De exemplu, la Consiliul Judeţean Ilfov, angajaţii vin la muncă la ore diferite, iar în perioada următoare se vor introduce ture săptămânale.
Numai în zona de Nord a Capitalei sunt aproximativ un milion de metri pătrați de clădiri de birouri, unde într-o zi obișnuită veneau aproximativ 100.000 de angajați. În prezent, majoritatea companiilor funcţionează într-un sistem hibrid, care permite venirea în ture la muncă sau doar în anumite zile ale săptămânii. Cât despre o revenire completă la muncă de la distanţă, specialiştii susţin că trecerea ar fi mult mai uşoară acum.
Sorin Faur, specialist resurse umane: "Acum, după 6-7 luni lucrurile astea s-au mai rafinat puţin, companiile au putut să se adapteze mai bine cu tehnologie, să îşi doteze angajaţii cu cele necesare, sistemele de comunicare de management au fost mai bine gândite, s-au stabilit nişte fluxuri de comunicare".
Potrivit unui studiu al unei companii de consultanţă în resurse umane, peste jumătate dintre organizaţiile chestionate au declarat că în următorul an vor împărţi munca la birou cu cea de la distanţă, 14% lucrează exclusiv online, iar 19% nu au luat încă o decizie în acest sens. Asta şi pentru că în multe companii este necesar lucrul în echipă.
Ioana Mucenic, managerul unei companii de publicitate: "Ca să poţi să interacţionezi cu colegii trebuie să stai în aceste call-uri, care sunt foarte diferite de interacţiunea umană pentru că în interacţiunea umană vedeai toate emoţiile, discursul curgea mult mai fluid, aci tot timpul trebuie să fii atent la ceilalți, să vezi dacă cineva intenţionează să zică ceva".
Marius Marin, angajatul unei companii de publicitate: "Noi lucrăm într-o industrie unde este foarte importantă aceasta interacţiune, noi avem meeting-uri constant, avem brainstorming-uri în care generam idei pentru proiectele noastre".
La nivel European, România are cel mai mic număr de angajaţi din Uniune care au trecut la telemuncă, din cauza riscului generat de SARS-CoV-2.
Sursa: StirilePROTV
Etichete: coronavirus, angajati, munca de acasa,
Dată publicare:
18-10-2020 19:22