Tarifele de parcare în zonele centrale ar putea crește drastic în 2018
Noul an vine cu vești proaste pentru șoferi. În multe orașe ale țării tarifele de parcare în zonele centrale ar urma să crească drastic.
Administrațiile locale vor, astfel, să elibereze principalele bulevarde și să-i forțeze pe șoferi să folosească mijloacele de transport în comun. De cealaltă parte oamenii, susțin că nu renunța la confortul mașinii personale pentru că nu se pot baza pe programul autobuzelor.
La Cluj, taxele de parcare în zona centrală au fost dublate la începutul anului. Astfel, un șofer care își lasă acum mașină la kilometrul zero trebuie să plătească 4 lei pentru o oră.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
La orele prânzului cea mai mare parcare din centrul orașului este ocupată în totalitate, iar șoferii se pun la coadă zeci de minute pentru a putea prinde un loc liber.
Șofer: "Sunt exagerat de mari și este un abuz. De exemplu dacă stai o oră și două minute, pentru cele două minute îți mai ia 4 lei. Din păcate e o necesitate pentru că lucrez în zonă. Vin aproape zilnic și cheltuiesc chiar și 100 de lei pe parcare pe lună, ceea ce e foarte mult pentru salariile noastre mici"
Municipalitatea vrea că de la începutul anului viitor, tarifele să fie mărite din nou, cu 25%. Va fi limitat, se pare, și timpul de parcare la două ore. Autoritățile susțin că șoferii au totuși o alternativă.
Oana Buzatu, purtător de cuvânt Primăria Mun. Cluj-Napoca: Parcarea în zona pericentrală, la Sala Polivalentă sau Cluj Arena oferă tarife mult mai rezonabile pe parcarea lunară, în plus pot folosi transportul în comun care a fost revizuit în Cluj - Napoca, prin creearea de linii dedicate.
Și în Bistrița a fost majorat tariful pe 27 de străzi din oraș. De la 1 leu pentru o oră, la 2 lei din ianuarie.
Mihai Ruşti - purtător de cuvânt Primăria Bistrița:"Practic majorarea asta este decât o aliniere la tarifele practicate în alte părți din țară. "
În acest mod autoritățile cred că ar putea elibera și parcările din zona centrală care sunt ocupate de angajații din zonă. Mai ales că o zi de parcare va costă 15 lei.
Bistrițenii se plâng că în centrul orașului angajații magazinelor și ai primăriei vin cu mașinile și timp de 8 ore ocupă în mod nejustificat o mare parte din parcări. Sunt comozi, spun autoritățile, pentru că la nici 500 de metri de aici parcarea gratuită amenajată de primărie e goală mai tot timpul. "
În Baia Mare din peste 15 mii de locuri de parcare, doar 4500 sunt publice, restul fiind rezidențiale. În ultimul an prețul unui abonament a scăzut de la 400 la 100 de lei pe an.
Cătălin Cherecheș, primar Baia Mare: "Avem o nevoie în următorii 5 ani de 10 puncte de parcare în zonele aglomerate, parcări suberane și supraterane pentrua degreva buleverdele de parcările care sunt amenajate la marginea bulevardelor ocupând o bandă de circulatie. "
În Capitală autoritățile sunt depășite de mult de situație. Primăria a făcut nenumărate studii de fezabilitate și propuneri pentru locuri noi, însă în ultimii 5 ani a construit doar o singură parcare subterană în zona centrală. Anul acesta s-a vehiculat ideea introducerii unei viniete de centru, o taxa pentru șoferii care vor să meargă prin mijlocul Bucureștiului. Deocamdată, tarifele de parcare rămân neschimbate.