Are probleme grave de vedere, dar are performanțe la universitate. ”Ne-a depăşit aşteptările"
Cu o ambiție uriașă, tânărul respins acum doi ani de Facultatea de Educaţie Fizică din Galați, pentru că are probleme severe de vedere, s-a integrat perfect la Universitatea de Vest din Timişoara.
Băiatul este student la două facultăți și a trecut cu note mari toate examenele. Ajutat de colegi, în această iarnă, a învățat să şi schieze.
Deşi are probleme de vedere şi abia zăreşte, Vlad s-a descurcat pe pârtie şi a încheiat cu brio cursul de schi la care a participat alături de mai mulţi colegi.
"Mi-a fost un pic teamă la început, dar ulterior, prin exerciţiu, am reuşit să pot învăţa să merg pe schiuri. Vedeam peisajul care se deschidea în faţa mea, reuşeam să văd obstacolele mari", spune Vlad.
Vlad suferă de cataractă congenitală. În urmă cu doi ani, el nu s-a putut înscrie la secţia de kinetoterapie a Universităţii din Galaţi pentru că profesorii nu l-au admis la probele sportive din cauza handicapului.
Însă reprezentanţii Universităţii de Vest din Timişoara au anunţat că îi permit să vină la ei, iar acum Vlad este student la două facultăţi: kinetoterapie şi psihopedagogie specială. La ultima a reuşit să termine primul semestru cu media 9.50.
"Mie îmi place să ajut şi aceste două domenii în care studiez observ că mă ajută să pot să fac acest lucru şi anume să ajut oameni care se confrunta cu diverse probleme", spune Vlad.
Pentru colegii şi profesorii de la Universitatea din Timişoara, Vlad este un exemplu de voinţă.
Profesoară: - Din curiozitate, cum înveţi?
Vlad: - Fie înregistrez cursurile, urmând să le audiez acasă, fie dacă am suportul de curs, pe calculator se poate mări fără probleme.
"S-a integrat surprinzător de bine. Ne-a depăşit aşteptările", susține Mihai Predescu, profesor la Universitatea de Vest.
"E puternic, adică reuşeşte să facă ceea ce facem şi noi, chiar dacă el are o dizabilitate", explică o colegă.
Profesorii sunt de părere că după ce va termina studiile şi va fi psihopedagog, Vlad va reuşi să lucreze mai uşor cu persoanele cu dizabilităţi pentru că le înţelege nevoile.