Si expropriati, si fara bani

Dată publicare: 16-02-2009 00:00
Dată actualizare: 14-04-2012 02:41


Expropriati pentru drumuri, fara sa fie insa si platiti! O situatie in care se afla cateva sute de romani ce asteapta banii de la stat, dupa ce le-au fost luate terenurile.

Suntem intr-un an care este mai delicat din punct de vedere economic si atunci, strategia Ministerului Transporturilor este sa se concentreze pe acele proiecte ce pot fi finalizate anul acesta si anul viitor, investind mai putin in exproprieri si mai mult pentru constructori.
Alin Goga, director juridic Comp. Nat. de Autostrazi

Desi nu au fonduri suficiente, autoritatile se grabesc sa puna mana pe pamanturi, profitand de ieftinirile din piata imobiliara, dar si de o lege aprobata anul trecut. Potrivit ei, oamenii nu mai pot suspenda lucrarile.

In Bihor, zeci de oameni din doua comune au fost expropriati anul trecut pentru autostrada Transilvaniei, fara sa vada pana acum vreun leu.

Autoritatile cer rabdare. Temporar, sunt probleme cu banii - au fost redirectionati, ca statul sa toarne cat mai mult asfalt.

In noua legislatie, proprietarii pot merge in instanta daca nu se multumesc cu ce primesc, fara ca plangerea sa mai suspende exproprierea.

Astfel, Compania de Autostrazi va continua sa ia pamanturi, sperand sa obtina fondurile necesare, de aproape patru miliarde de euro, de la Ministerul Finantelor.

Blocaj si pentru drumuri noi din Bucuresti, unde daca plateste terenurile oamenilor, primaria ramane fara bani pentru santiere.

Pentru edilii Capitalei, o adevarata incercare vor fi exproprierile de la marginea orasului. Este vorba de proiectele mari de infrastructura, prin care cateva dintre bulevardele principale trebuie legate de soseaua de centura. Exista terenuri pe care nu s-a construit nimic, insa primaria are o problema: banii.

280 de milioane de euro costa doar exproprierile pentru primele patru proiecte mari, ce vizeaza 300 de proprietati din Capitala. Primarul vrea sa ceara acesti bani de la Guvern.


VIDEO PROTVPLUS.RO