S-a implinit un an de cand Gabriela Firea conduce Primaria Capitalei. Ce promisiuni mai face pentru fluidizarea traficului
Semafoare inrolate intr-un sistem inteligent de coordonare, camere video care sa impanzeasca strazile si 400 de autobuze noi, cu aer conditionat si internet wireless. Asta promite edilul Capitalei pentru fluidizarea traficului.
Nu vor ajunge toate autobuzele sa circule pe strazile Capitalei de anul acesta, ci ar urma sa fie cumparate intr-un termen de patru ani.
Deocamdata, insa, realitatea e departe de planuri: mare parte dintre semafoare nu sunt sincronizate, ceea ce face ca circulatia din marile intersectii, dar si pe strazile mai mici sa fie sufocanta la orele de varf.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Intersectii si semafoare conectate la un sistem modern de management - este raspunsul primarului general al Capitalei la problemele din trafic, la un an de la preluarea mandatului in care a promis aceleasi masuri de descongestionare.
Gabriela Firea: In total, anul acesta vom avea un numar de 213 intersectii inrolate in sistem din cele 434 existente, nu este de ajuns.
Acum, mai putin de un sfert dintre intersectii sunt incluse in acest sistem de control, care foloseste o tehnologie invechita si ineficienta, asa ca blocajele sunt la ordinea de zilei.
Daca mai apar si lucrari pe carosabil, atunci haosul este garantat. Este ceea ce se intampla in intersectia din Capitala, din zona Baba Novac.
Primaria Generala are in plan sa cumpere anul acesta 400 de autobuze noi si alte cate 100 de tramvaie si troleibuze. Toate vor fi achizitionate intr-o perioada de patru ani si vor avea dotari moderne, inclusiv internet wireless. Nu se stie insa si cand vor avea calatorii acces la o aplicatie care sa estimeze cat mai exact momentele in care autobuzele, tramvaiele si troleibuzele sosesc in statii.
O problema cu un termen nedefinit de rezolvare este si cea a parcarilor. Edilul Capitalei spune ca vor fi construite parcari noi, fara ca un termen concret sa fie precizat.
Gabriela Firea: Dorim sa construim in regim de urgenta cateva parcari modulare, in special in zone unde nu sunt alte solutii.
Primaria spune ca sunt foarte multe parcari in centrul Capitalei care raman cu locuri libere, tocmai pentru ca bucurestenii prefera sa parcheze pe trotuar, in strada, cat mai aproape de serviciu sau de casa.
Pana sa aiba parte de un trafic gestionat ''inteligent'', Capitala avanseaza in topul oraselor cu trafic de cosmar. Intr-un clasament global, Bucurestiul este pe locul al 5-lea ca nivel al aglomeratiei si pe primul loc in Europa.
Topul blocajelor in trafic (sursa: studiu TomTom, 2016):
1. Ciudad de Mexico (Mexic)
2. Bangkok (Thailanda)
3. Jakarta (Indonezia)
4. Chongqing (China)
5. Bucuresti
Sursa: Pro TV
Etichete: bucuresti, Capitala, masini, Gabriela Firea, aglomeratie, trafic,
Dată publicare:
13-06-2017 18:15