Razboi surd intre autoritati si soferi din cauza locurilor de parcare
Am masina, platesc impozit pentru ea, dar unde sa parchez?, se intreaba zilnic mii de bucuresteni care se trezesc pietoni. Ce-i drept, unii gresesc atunci cand blocheaza intersectiile sau vreo statie de transport in comun.
Firmele specializate le ridica autoturismele, asa cum s-a intamplat si vineri, dar situatia pare fara iesire sau, daca vreti, fara "loc de parcare disponibil". Cine sa-l amenajeze?
Asa ca, in timp ce primii dispun ridicarea autoturismelor care blocheaza traficul, soferii deschid actiuni in instanta si incearca sa demonstreze ca au parcat fortati de imprejurari. Unii au si castigat, pentru ca Bucurestiul este un oras repetent la capitolul parcari.
Unii soferi grabiti nu mai tin cont ca se pot trezi pietoni si amendati cu 700 de lei, parcheaza pe unde vad un spatiu liber, chiar daca-i vorba de o statie RATB sau o trecere de pietoni.
Aproape ca nu mai exista statie de autobuz in Bucuresti unde sa nu fie parcate si autoturisme. Daca soferii autobuzelor se straduiesc sa opreasca aproape de statie, calatorii sunt si ei chinuiti.
Pe de alta parte, cei care-si lasa masinile peste tot au o scuza: nu sunt parcari. In Bucuresti, o capitala cu pretentii de oras european, sunt de 6 ori mai multe autoturisme decat locuri de parcare amenajate.
Chiar si asa, spun autoritatile, soferii n-au voie sa blocheze liniile de tramvai sau intrarile in spitale, asa cum s-a intamplat de multe ori.