Proteste ale sindicaliștilor feroviari. Ceferiștii amenință cu greva generală

Proteste ale sindicaliștilor feroviari
Agerpres

Cei peste 2.000 de sindicalişti din sectorul feroviar au încheiat protestul din faţa Ministerului Transporturilor şi au pornit în marş spre sediul Guvernului.

În faţa Ministerului Transporturilor, liderii de sindicat au declarat că statutul actual este unul comunist, el nefiind schimbat în ultimii 28 de ani.

La microfon a sosit şi ministrul Transporturilor, Lucian Şova, care le-a transmis celor prezenţi că problemele trebuie rezolvate în linişte.

"Problemele dumneavoastră trebuie să fie soluţionate împreună, în linişte, fără presiune, cu încredere reciprocă. (...) La mulţi ani!", a spus Şova, potrivit Agerpres.

El a fost întrerupt de mai multe ori cu scandări precum "Hoţii" şi "grevă generală", mare parte din discursul său care a durat 2 - 3 minute fiind de neînţeles din cauza vuvuzelelor.

Citește și
tren
Doi controlori CFR luați la bătaie de călători prinși fără bilet. Unul din ei a fost internat
A murit omul de afaceri Sever Mureșan. Ce decizie a luat familia înainte de decesul fostului milionar

La rândul lor, ceferiştii au arătat, în timpul protestului de la ministerul de resort, că au salarii mici, că este nevoie de investiţii în sectorul feroviar şi s-au plâns de condiţiile de muncă. De altfel, unul dintre motivele pentru care se cere adoptarea statutului personalului feroviar este faptul că doresc condiţii decente de lucru.

'Nu jigniţi ceferiştii, nu e vina lor de întârzieri şi condiţiile din vagoane, ajutaţi-ne', au spus liderii sindicali la microfon.

Ei au precizat, totodată, că, dacă nu se adoptă statutul personalului feroviar, va urma o grevă de avertisment, după care una generală.

Alte solicitări ale ceferiştilor vizează finanţarea corectă a infrastructurii feroviare astfel încât salariile personalului să fie asigurate din fonduri bugetare, regândirea taxei de utilizare a infrastructurii (TUI) pentru reducerea acesteia la valorile care se practică în Europa şi susţinerea de către statul român a investiţiilor importante în achiziţia de material rulant nou.

De asemenea, aceştia cer compensarea corectă şi la timp a diferenţei reale dintre costurile de operare şi tarifele sociale impuse la transportul de călători, achiziţionarea energiei electrice de către operatorii feroviari direct de la producători prin Electrificare CFR, sistarea trecerii liniilor în categoria aşa-zisă neinteroperabilă şi renunţarea la conceptul de neinteroperabilitate, promovarea unei legi cu privire la derularea transporturilor intermodale, facilităţile de călătorie gratuită pe calea ferată pentru personalul feroviar şi pentru membrii de familie ai acestuia şi diminuarea amenzilor la calea ferată a căror valoare este exorbitantă.

Mitingul este organizat de Federaţia Mecanicilor de Locomotivă din România, Federaţia Naţională a Sindicatelor din Transporturi "ELCATEL", Federaţia Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România, Federaţia Sindicatelor Alfa Transport şi Federaţia Naţională Sindicală din Infrastructura Feroviară, organizaţii grupate în Alianţa Federaţiilor Tehnice Feroviare, împreună cu Federaţia Naţională "Drum de Fier".

Organizaţiile sindicale care protestează luni, de Ziua Feroviarilor, reprezintă peste 60% dintre salariaţii feroviari din România.

Articol recomandat de sport.ro
Trauma căpitanului adversarei de joi a FCSB-ului: a supraviețuit accidentului care i-a ucis doi colegi și a mutilat altul
Trauma căpitanului adversarei de joi a FCSB-ului: a supraviețuit accidentului care i-a ucis doi colegi și a mutilat altul
Citește și...
Cum s-ar fi împărțit șpaga de 20 de mil € pentru o reabilitare de cale ferată. Numele din dosarul DNA
Cum s-ar fi împărțit șpaga de 20 de mil € pentru o reabilitare de cale ferată. Numele din dosarul DNA

20 de milioane de euro, atât ar fi valoarea spăgilor plătite de o firmă care a reabilitat linia de cale ferată Bucureşti-Constanța. Un milion de euro, susţin procurorii DNA, ar fi ajuns la fostul ministru al Finanţelor Sebastian Vlădescu.

Doi controlori CFR luați la bătaie de călători prinși fără bilet. Unul din ei a fost internat
Doi controlori CFR luați la bătaie de călători prinși fără bilet. Unul din ei a fost internat

Doi controlori de bilete de la CFR au trecut prin clipe de coşmar joi după-amiază, după ce au fost atacaţi şi loviţi de un grup de romi prinși călătorind fraudulos.

România rămâne fără trenuri. Decizia UE care va strivi transportul feroviar național
România rămâne fără trenuri. Decizia UE care va strivi transportul feroviar național

Piaţa de transport feroviar de călători din România se va confrunta cu o concurență acerbă în următorii ani.

Șeful CFR Călători a fost schimbat, după scandalul de marți. Cine e Leon Bărbulescu
Șeful CFR Călători a fost schimbat, după scandalul de marți. Cine e Leon Bărbulescu

CFR Călători anunță că, miercuri, Consiliul de Administraţie l-a desemnat pe Leon Bărbulescu în funcția de director general al companiei, pentru o perioadă de patru luni.

Recomandări
Desfășurare de forțe în Constanța. Traficanții care au introdus în țară tone de cocaină au fost arestați
Desfășurare de forțe în Constanța. Traficanții care au introdus în țară tone de cocaină au fost arestați

Desfășurare de forțe la malul mării. Doi indivizi suspectați de trafic internațional de droguri de mare risc au fost arestați preventiv, după ce polițiștii au descoperit o cantitate impresionantă de cocaină în Portul Constanța.

Casa Verde 2024. Începe procesul de înscriere pentru Casa Verde Fotovoltaice. Calendarul și ghid pentru cei interesați
Casa Verde 2024. Începe procesul de înscriere pentru Casa Verde Fotovoltaice. Calendarul și ghid pentru cei interesați

Programul Casa Verde 2024 pentru persoanele fizice va începe vineri, 27 septembrie. Au mai rămas doar câteva zile până la startul înscrierilor pentru programul Casa Verde finanțat de Administrația Fondului pentru Mediu.  

PIB a crescut de 2,5 ori din 2008 până azi dar numărul salariaților e la fel. Câți români duc, de fapt, în spate economia
PIB a crescut de 2,5 ori din 2008 până azi dar numărul salariaților e la fel. Câți români duc, de fapt, în spate economia

De la un PIB de circa 139 de miliarde de euro în 2008 (înainte de recesiunea severă din 2009 - an electoral) România a ajuns la unul de peste 350 de miliarde de euro. Din păcate creșterea fulminantă nu s-a tradus în noi locuri de muncă.