Probleme mari pentru cei care au afaceri în agricultură. Cum sunt afectaţi de nivelul scăzut al Dunării
Nivelul scăzut al Dunării, aproape de minime istorice, dar şi ignoranţa autorităţilor, le aduc pierderi celor care au afaceri în agricultură.
Portul comercial Corabia nu mai este funcţional pentru că barjele pline cu cereale rămân blocate în nisip. Ministerul Transporturilor a uitat să cureţe albia fluviului de câţiva ani.
Aşa se face că munţi de cereale stau pe malul Dunării sub cerul liber pentru că nu mai au loc în silozuri. Ar putea fi transportate pe calea ferată sau pe şosea, însă costurile sunt mai mari.
Alegeri 2024
17:04
Cum văd străinii alegerile prezidențiale din România. ”De 20 de ani trebuie să alegem răul cel mai mic”
16:02
George Simion, președintele AUR, a votat la Roma: „Vin aici să votez din respect pentru toţi românii”
15:30
Alegeri prezidențiale 2024. Ce spuneau sondajele de opinie despre candidați în urmă cu 6 luni și ce arată acum
14:08
LIVE TEXT Alegeri prezidențiale 2024 | A început votul în diaspora. Câți români au votat până acum. Harta secțiilor de votare
În portul Corabia, la unul dintre silozuri, 4.000 de tone de seminţe stau sub cerul liber. Fermierii sunt întorşi din drum cu camioanele încărcate cu cereale pentru că nu mai au loc în silozuri.
Din primăvară, comerţul pe Dunăre din portul Corabia s-a blocat când nivelul apei a scăzut. Iar silozurile nu mai au unde depozita marfă. Singură posibilitate pentru comercianţi este să transporte cerealele cu TIR-urile la Constanţa, că să plece către export, ceea ce înseamnă costuri suplimentare.
Pentru a deboca situaţia, autorităţile judeţene au cerut sprijinul Comitetului naţional pentru situaţii de urgenţă.
Dan Oltean, purtător de cuvânt Primăria Corabia: "Comercianţii din zona oraşului Corabia care deţin silozuri pe malul Dunării au pierderi de aproximativ 30 de milioane de euro pe an şi aceste pierderi pot să mai crească".
În portul Corabia, albia Dunării nu a mai fost curăţată de peste 25 de ani. Aceste lucrări ar costă 3 milioane de euro şi sunt în responsabilitatea Ministerului de Transporturi.
Pericol ca navele să rămână blocate în nisipul de pe fundul Dunării pândeşte şi în alte zone.