25.000 de vouchere în valoare de 500 de lei pentru biciclete, anunțate de Primăria Capitalei
În această primăvară străzile din Capitală vor fi invadate de încă 30 de mii de bicicliști, după ce Primăria a anunțat că va da tot atâtea vouchere suplimentare pentru biciclete.
Într-un oraș sufocat de mașini, oficialii doresc să încurajeze astfel transportul nepoluant. Inițiativa este bună numai că stăm prost cu pistele pentru bicicliști. În București există doar 5 kilometri și jumătate de piste. Rămâne de văzut dacă autoritățile vor reuși să facă anul acesta 100 de kilometri, așa cum au promis și câte din ele se vor suprapune de fapt cu benzile pentru mașini.
După ce 5 mii de bucureșteni s-au înscris anul trecut în cadrul proiectului "bicicliști în București", Primăria a scos la bătaie încă 25 de mii de vouchere în valoare de 500 de lei. Așadar, de anul acesta ar trebui că în Capitală să pedaleze, în plus, 30 de mii de persoane, iar numărul de mașini să scadă. Asta teoretic pentru că bicicliștii se vor "bate" pentru aceleași drumuri cu șoferii.
Din cauza pericolelor, unii cred însă că bicicletele cumpărate cu voucherele de la primărie vor rugini până când vor avea pe unde să le scoată la plimbare.
Andrei Avram: "Ajută la cumpărarea unor biciclete care vor sta în continuare pe balcoane. E nevoie mare de infrastructură pentru bicicletă însă această infrastructură trebuie corelată cu tot ce se petrece în trafic, cu toate tipurile de transport alternativ."
Potrivit reprezentanților primăriei în acest moment se lucrează la studiile de fezabilitate, iar din martie ar trebui să înceapă realizarea a o sută de km de piste pentru biciclete, în valoare de zece milioane de euro.
Deocamdată avem mai puțin de 6 kilometri de piste, pe Calea Victoriei și bulevardele Buzești, Aviatorilor și Constantin Prezen.
Pe vremea când Sorin Oprescu era Primar General al Capitalei s-au făcut aproximativ o sută de km de astfel de piste pentru bicicliști. După ce au fost gata însă poliția rutieră le-a declarat ilegale pentru că s-au făcut pe trotuar și nu pe șosea, cum prevede legea.
Dezvoltarea pistelor de bicicliști face parte din planul de mobilitate urbană, iar autoritățile trebuie să asigure până în 2030 un sistem de transport eficient. Este un plan cu investiții de 7 miliarde de euro prin care vor fi cumpărate autobuze, tramvaie și va fi extinsă rețeaua de metrou. Dacă nu vor fi respectate termenele, Uniunea Europeană ne va lua banii promiși.