Proiect maret, de 200 mil. euro. Cum ar putea arata Capitala peste 35 de ani
Poduri peste Dambovita, dar si deasupra parcurilor, zone pietonale si trasee pentru biciclisti. Toate acestea apar in noul plan de Dezvoltare Urbana, intocmit de arhitectii primariei Bucuresti.
Un proiect amplu, care se va finaliza abia peste trei decenii si care ne va costa 200 de milioane de euro, mare parte fiind bani europeni.
In cativa ani de zile, banda auto de pe Bulevardul Magheru nu va mai exista. Va fi inlocuita de un trotuar cu mult largit care le va permite pietonilor sa se plimbe in voie intre Piata Romana si Piata Universitii. Acelasi lucru s-ar putea intampla si pe Calea Victoriei sau pe Cheiul Dambovitei.
In plus, arhitectii vor sa construiasca un traseu pentru pietoni si biciclisti intre Piata Romana si zona Pietei Rahova. In dreptul strazii Selari, una dintre principalele intrari in centrul istoric, se va construi un pod pietonal care va traversa Dambovita si se va opri la Palatul Justitiei. O veste buna pentru bucurestenii care frecventeaza barurile din zona mai ales ca proiectul prevede si parcari.
Vorbim despre reconstructia Podului Calicilor, cel care a fost daramat in perioada comunista, si de Podul Mihaia Voda. Cel din urma ar trebui sa plece din zona Splaiul Independentei pana pe Dealul Parlamentului.
Autoritatile promit. Cetatenii vor, insa, sa stie care raman pe hirtie si care devin realitate. Acest plan arhitectural are macar un termen realist: 35 de ani. Ce se intampla cu celelalte proiecte promise si nefinalizate. Unde este autostrada suspendata si de ce nu e gata centrul istoric. Nu de alta, dar termenele de executie anuntate de primarie au expirat de mult.