Peste 90.000 de copii din România nu merg la grădiniță, deși sunt înscriși. Mulți părinți nu consideră necesar
Peste 90.000 de copii din România nu merg la grădiniță, deși sunt înscriși în învățământul preșcolar, potrivit fundației World Vision.
Grav este că, spun cadrele didactice, cei mici pot avea probleme de adaptare când ajung la școală, iar unii continuă să lipsească.
Lucrurile se complică, mai ales pentru că, de la toamnă, grupa mijlocie a devenit obligatorie, conform legii Educației, votată acum câteva zile de parlamentari.
Alegeri 2024
21:26
Nicuşor Dan: Votul meu în primul tur va fi pentru Nicolae Ciucă sau Elena Lasconi
19:26
Au fost tipărite 5,6 milioane de buletine de vot pentru referendumul din București. Care este condiția pentru a fi validat
19:14
Cum votăm la prezidențiale, în țară și în străinătate. Cei care nu sunt în localitatea de reședință pot vota la orice secție
19:05
Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi
Aproximativ 500.000 de copii cu vârste între 3 și 6 ani sunt înscriși la grădiniță, potrivit Institutului Național de Statistică. Dar mai bine de o treime dintre ei nu ajung în instituțiile de învățământ, arată un studiu al fundației World Vision.
Cristina are cinci ani și locuiește în mediul rural. Ajunge la grădiniță cam o dată la două săptămâni. De altfel, 45% dintre copiii din sate ajung rar în fața educatorilor, arată fundația.
Studiul arată că mulți părinți nu consideră necesar mersul la grădiniță. Alții, o treime dintre cei chestionați, au menționat lipsa banilor drept motiv pentru care îi țin pe cei mici acasă.
Mihaela Nabăr, director executiv World Vision România: "Nu cunosc de fapt și de drept importanța educației timpurii. Acolo unde vorbim de comunități vulnerabile, vorbim de mai puțin de 50 de lei pe lună pe care părintele poate să îl investească în educație."
În multe cazuri, efectele negative ale lipsei educației preșcolare s-au văzut în clasele primare.
Corina Mihnea, educatoare: "Se adaptează foarte greu, fac față cerintelor grădiniței mult mai greu, socializează mai greu, nu au curaj în timpul activităților să răspundă."
Aurelia Mihordea, învățătoare: "Tind să întârzie, să considere că programul este opțional. Un copil care pornește cu stângul obține calificative ce nu îl satisfac. Cel mult "Suficient" nu îl va motiva să muncească mai mult și faptul că se va integra mai greu în colectiv, va fi un minus pentru el".
Peste 11.000 de părinți din mediul rural din toată ţara au participat la cursuri despre educația timpurie, susținute de fundația World Vision, menite să îi convingă să își ducă mai des copiii la grădiniță.
În perioada următoare vor urma alte câteva mii.