O treime din zborurile TAROM nu vor mai putea fi operate

×
Codul embed a fost copiat

Unde dai cu ordonanta, poate crapa si aviatia. Este un alt efect al deciziei guvernamentale, care se poate explica si asa: o mare parte din zborurile TAROM nu vor mai putea fi operate, deoarece pilotii sunt pensionari reangajati.


In conditiile in care pensia este mult mai buna decat leafa, cei mai multi vor pleca acasa sau, de ce nu, la companii straine. 60 dintre pilotii TAROM au depasit varsta de pensionare, dar lucreaza. Sefii companiei nu au cu cine sa-i inlocuiasca. Si cum toti sunt comandanti de aeronava, plecarea lor este cu adevarat dramatica.

Cei care vin din urma nu au experienta necesara. Situatia este grava si la Academia de Aviatie care se va inchide daca trei sferturi din instructorii aviatori pensionari raman acasa. Si in Inspectoratul Aviatiei Civile, institutia care investigheaza accidentele in care sunt implicate aeronavele, o sa ramana un singur om, care oricum munceste mai degraba din pasiune.

Toti acesti oameni sunt victime colaterale ale deciziei guvernamentale. Au intrat la gramada cu o mana de pensionari de lux, care castiga de pe urma statului zeci de mii de lei.

Desi statul ii vrea pe toti la pensie, cei 60 de piloti de la TAROM ar putea sa nu stea acasa nici macar o zi. Companiile private le-au facut deja oferte generoase, una vrea sa ii ia chiar in bloc, atat de mare este cererea de piloti inalt calificati.

Citește și
Cabina
S-a deschis scoala de pilotaj la Timisoara!
„Al treilea război mondial a început”. Valeri Zalujnîi, ambasadorul Ucrainei în Marea Britanie și fostul comandant al armatei, declarații
Articol recomandat de sport.ro
Tragerea la sorți pentru preliminariile CM 2026, simulată! Cu cine a picat România în grupa de 5
Tragerea la sorți pentru preliminariile CM 2026, simulată! Cu cine a picat România în grupa de 5
Citește și...
Pilotii militari migreaza catre aviatia civila
Pilotii militari migreaza catre aviatia civila

Armata risca sa ramana fara piloti militari pentru ca acestia au inceput sa migreze catre aviatia civila, unde riscurile sunt mai mici, iar salariile mult mai bune.

S-a deschis scoala de pilotaj la Timisoara!
S-a deschis scoala de pilotaj la Timisoara!

O aterizare de urgenta cu un avion plin cu pasageri. O incercare teribila pentru orice pilot, care poate fi experimentata in siguranta pe aeroportul din Timisoara.

Tarom s-a innoit, pentru a face fata concurentei straine
Tarom s-a innoit, pentru a face fata concurentei straine

In plina criza financiara internationala, companiile aviatice duc o lupta dura pentru piata romaneasca. Daca in restul Uniunii Europene traficul de pasageri este in scadere, romanii abia invata sa zboare.

Recomandări
Deși NU președintele decide asupra salariilor, pensiilor, taxelor, candidații fac promisiuni mărețe. Ce spun economiștii
Deși NU președintele decide asupra salariilor, pensiilor, taxelor, candidații fac promisiuni mărețe. Ce spun economiștii

În vreme ce la nivel european se vorbește tot mai des despre mari dificultăți pentru economie, iar recesiunea este o realitate pentru Franța și Germania, candidații la Cotroceni promit venituri mai mari, cel puțin pentru o parte din populație, dar și redu

Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi
Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi

Mai sunt doar trei zile până la primul tur al alegerilor prezidențiale, iar ultimul sondaj arată noi evoluții în lupta pentru turul al doilea: George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi.

Marcel Ciolacu spune că va arăta actele pentru zborul privat când va dori: „Nimeni nu mi-a plătit nimic”
Marcel Ciolacu spune că va arăta actele pentru zborul privat când va dori: „Nimeni nu mi-a plătit nimic”

Marcel Ciolacu spune că va prezenta actele pentru a dovedi că și-a plătit zborul cu un avion privat la Nisa, însă va face acest lucru atunci când va dori el.