O treime din zborurile TAROM nu vor mai putea fi operate
Unde dai cu ordonanta, poate crapa si aviatia. Este un alt efect al deciziei guvernamentale, care se poate explica si asa: o mare parte din zborurile TAROM nu vor mai putea fi operate, deoarece pilotii sunt pensionari reangajati.
In conditiile in care pensia este mult mai buna decat leafa, cei mai multi vor pleca acasa sau, de ce nu, la companii straine. 60 dintre pilotii TAROM au depasit varsta de pensionare, dar lucreaza. Sefii companiei nu au cu cine sa-i inlocuiasca. Si cum toti sunt comandanti de aeronava, plecarea lor este cu adevarat dramatica.
Cei care vin din urma nu au experienta necesara. Situatia este grava si la Academia de Aviatie care se va inchide daca trei sferturi din instructorii aviatori pensionari raman acasa. Si in Inspectoratul Aviatiei Civile, institutia care investigheaza accidentele in care sunt implicate aeronavele, o sa ramana un singur om, care oricum munceste mai degraba din pasiune.
Toti acesti oameni sunt victime colaterale ale deciziei guvernamentale. Au intrat la gramada cu o mana de pensionari de lux, care castiga de pe urma statului zeci de mii de lei.
Desi statul ii vrea pe toti la pensie, cei 60 de piloti de la TAROM ar putea sa nu stea acasa nici macar o zi. Companiile private le-au facut deja oferte generoase, una vrea sa ii ia chiar in bloc, atat de mare este cererea de piloti inalt calificati.