Motivul pentru care tot mai multe companii își trimit tinerii angajații în excursii
Turismul de afaceri, creşte anual cu 20%, iar marile companii îşi fidelizează angajaţii prin întâlniri de echipă şi evenimente inedite.
Cursurile de pregătire, ţinute în săli de conferinţe, sunt transformate în scene de cinema, pentru scurt metraje, iar angajaţii colaborează şi se cunosc mai bine, în cadrul unor călătorii la munte sau la mare, jocuri de strategie, ori excursii, unde învaţa tehnici de supravieţuire. Specialiştii spun că odată întorşi la birou, mulţi dau un randament mai bun, iar tensiunile din firmă se sting.
Principalele companii care organiează diverse întâlniri pentru angajaţi sunt din domniul farmaceutic, agricultură, IT şi auto, iar pachetele pentru evenimentele de firmă sunt vaste. Destinatarii sunt în special tineri, potrivit unui studiu făcut de un operator din industria turismului.
În urmă cu 10 ani, companiile care organizau evenimente pentru angajaţi se limitau la cazare, mâncare şi cursuri în sălile de conferinţă. Acum, însă, hotelurile, uneori ocupate integral de sute de invitaţi, trebuie să vină cu un plus pentru oaspeţi.
Daciana Sibian, PR hotel: "Facem escape room, unde se descoperă unii pe alţii, îşi descoperă calităţile, au făcut scenete de filmuleţe în diferite colţuri ale hotelului, au venit cu instrumente muzicale."
În topul destinaţiilor se număra Bucureşti, Valea Prahovei, Cluj-Napoca, Iaşi dar şi litoralul.
Marius Blăjuț, reprezentant firmă de organizare de evenimente: "Punem accent pe crearea unui scenariu, poveşti în care îi introducem pe participanţii noştri. Pătrund ca eroul din poveste, se confruntă cu o provocare din care ies cu soluţii şi noi abordări la lucrurile cu care se contrunta zi de zi."
Pe lângă teambuildinguri, de pildă, la acest conac din Orlat, judeţul Sibiu, companiile au făcut rezervări şi pentru petreceri de firmă.
Carmen Siminie, administrator conac: "Preferă să închirieze 2-3 zile, să preia toată locaţia pentru ei. Au marcat petrecerile tematice medievale, româneşti sau Gatsby Party, petreceri care i-au adunat împreună şi le-au dat o altă stare de spirit. Se simt implicaţi, cânta, dansează, petrec."
Pentru un weekend petrecut în Mărginimea Sibiului, managerii plătesc în jur de 700 de lei de angajat, mai mult cu 15% faţă de anul trecut.
Dragoș Saioc, reprezentantul unei firme de organizare evenimente: "În era în care majoritatea angajaţilor din companiile mari este reprezentată de Millenials, metodele de învăţare şi pregătire s-au adaptat acestei categorii.''
Acelaşi studiu arata şi o creştere a interesului companiilor pentru evenimente externe în special la Roma, Londa, Paris , Amsterdam şi Berlin.