MODIFICARI pentru soferi. Neplata amenzilor in 30 de zile ar putea duce la suspendarea permisului
Neplata amenzilor in termen de 30 de zile ar putea duce la suspendarea permisului de conducere, iar in anumite cazuri soferii care produc accidente grave ar putea ramane fara permis pana la trei-patru ani, a declarat ministrul de Interne.
Ministrul de Interne a precizat ca institutia pe care o conduce pregateste, pentru aceasta toamna, o serie de modificari ale legislatiei privind regimul circulatiei rutiere in Romania, acestea vizand cateva aspecte importante care privesc prevenirea abaterilor rutiere grave, cu accent pe reducerea numarului de morti si raniti de pe soselele Romaniei.
"Dupa cum am constatat cu totii, accidentele rutiere au loc tot mai frecvent si, din pacate, cu consecinte dramatice. Ca ministru, sunt informat zilnic despre accidentele grave in care mor sau sunt raniti oameni, insa, in spatele cifrelor statistice ale Politiei Rutiere, fiecare accident grav inseamna o tragedie - tineri morti sau care raman cu sechele pe viata, familii distruse, parinti indurerati. Anuntam, inca din primavara, ca fata de ceea ce se intampla pe sosele, actualul regim sanctionator nu isi atinge scopul de a preveni si limita incalcarea legii. Prea multi conducatori auto incalca legea, considerand fie ca amenzile sunt simbolice, fie ca pot scapa de ele fara sa le plateasca. Vom introduce in lege suspendarea dreptului de a conduce daca cel care este amendat nu isi plateste amenda intr-un termen de o luna", a declarat Radu Stroe, care a precizat ca, daca cineva primeste o amenda si nu a platit-o in 30 de zile, i se va suspenda permisul pana cand va face dovada ca a dat banii.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Demnitarul a amintit ca procentul celor care isi platesc amenzile rutiere este mai mic de jumatate, ceea ce inseamna ca, pentru cei care nu platesc, rolul preventiv al amenzii nu se produce.
"Pe noi, decidentii politici, tocmai rolul preventiv al unei amenzi ne intereseaza, nu cuantumul. Ca sunt mari sau mici, important este ca atunci cand s-a aplicat o amenda, cel care a primit-o sa fie mai atent data viitoare si sa respecte regula. Pe de alta parte, lipsa oricarei sanctiuni pentru neplata amenzilor a determinat o erodare treptata a autoritatii statului in acest domeniu", a explicat ministrul.
O alta modificare importanta este introducerea unei alte forme de sanctionare a unor abateri rutiere care reprezinta principalele cauze ale accidentelor grave, soldate cu morti si raniti, respectiv cresterea perioadei de suspendare a dreptului de a conduce.
"Solutia nu este doar cresterea amenzilor. Ceea ce pregatim noi este un pachet mai complex de masuri, in care aspectul coercitiv reprezinta numai o mica parte. In fond, ne intereseaza sa reglam un mecanism care nu isi produce efectele. Asa cum stiti, in urma cu cateva luni, am avut o prima discutie in Guvern si am decis atunci ca numai cresterea amenzilor nu poate fi o solutie, asa ca am avut, in aceasta vara, mai multe analize cu Politia Rutiera si cu Departamentul Juridic si intentionam sa crestem perioada de suspendare a permisului de conducere pana la trei sau patru ani pentru cei care accidenteaza sau omoara oameni conducand sub influenta alcoolului sau trecand pe culoarea rosie a semaforului", a mai spus Radu Stroe.
El a explicat ca principiul pe care MAI il are in vedere este de a-i scoate din trafic pe soferii care reprezinta adevarate pericole pentru siguranta celorlalti conducatori auto si a pietonilor.
"Si speram ca acest principiu va avea efect inclusiv fata de acei smecheri ai soselelor care isi permit sa faca orice, fara a avea nicio problema. Asadar, regimul sanctionator se inaspreste, in principal, pentru cateva situatii punctuale care reprezinta principalele cauze ale accidentelor grave de circulatie: alcool la volan, nerespectarea culorii rosii a semaforului, neacordarea prioritatii pietonilor pe trecerea de pietoni, neoprirea la trecerea la nivel cu calea ferata sau conducerea pe contrasens pe autostrada", a mai spus Stroe.
Ministrul de Interne a adaugat ca este constient de faptul ca soferii nu il vor aplauda pentru aceste modificari ale legislatiei, el fiind insa sigur ca, in acest fel, vor putea fi salvate mai multe vieti.
"Poate de aceea acest gen de masuri au fost mereu tergiversate de catre decidenti, chiar daca numarul de accidente si de morti pe sosele a reprezentat o problema din ce in ce mai grava in ultimii ani. Cand ajungi sa ai mii de oameni care mor anual in accidente rutiere, inseamna ca ai o problema si trebuie sa faci ceva. Pana acum doar s-a vorbit. S-a vorbit de strategii rutiere, s-a vorbit de amenzi, de starea drumurilor ori de neprofesionalismul politistilor rutieri. In ceea ce-i priveste pe acestia din urma, vreau insa sa va asigur ca daca situatia nu a escaladat in ultimii ani este datorita Politiei Rutiere, iar acestor oameni, pentru cat de mult muncesc, nu le pot reprosa nimic", a mai spus demnitarul.