Metrou pe banii Japoniei! Lucrarile la linia catre Otopeni ar putea incepe
Lucrarile la mult asteptata linie catre aeroportul Otopeni ar putea incepe in 2010, gratie unui imprumut de peste 300 de milioane de euro. Constructia noii magistrale va dura 6 ani.
Statul se pregateste de exproprieri in cea mai scumpa zona din Romania.
Linia de la Piata Victoriei la Aeroportul Otopeni este asteptata de bucuresteni, turisti si navetisti de zeci de ani. In ultima varianta a proiectului, magistrala subterana va urma bulevardul Mihalache si Calea Grivitei ca sa ajunga la Piata Presei Libere de unde va urmari soseaua Bucuresti-Ploiesti si DN1 pana la aeroport. Cele mai importante statii vor aparea asadar in locuri supra-aglomerate acum de transportul rutier.
Alegeri 2024
07:17
Ghidul alegătorilor români din diaspora. 950 de secţii organizate în străinătate sau prin corespondenţă
07:13
LIVE TEXT Alegeri prezidențiale 2024 | A început votul în diaspora. Câți români au votat până acum. Harta secțiilor de votare
06:56
Alegeri prezidențiale 2024. A început votul în diaspora. Țara în care a fost deschisă prima secție
21:26
Nicuşor Dan: Votul meu în primul tur va fi pentru Nicolae Ciucă sau Elena Lasconi
In momentul de fata, singura alternativa ca sa ajunga la Otopeni pentru cei care nu au sau nu vor sa foloseasca masina este trenul. Din pacate, acesta opreste la 2 kilometri de aerogara, de unde trebuie luat microbuzul.
Noul proiect va inghiti resurse uriase de bani si rabdare. Pe langa cele 300 de milioane de euro de la japonezi, statul trebuie sa mai puna inca 700. O parte din buget va pleca de anul acesta pentru exproprieri.
Potrivit directorului general al Metrorex, Gheorghe Udriste, din vara incepe organizarea santierelor pentru magistrala Drumul Taberei, pentru care se vor cheltui inca 800 de milioane de euro.