Lucrările la metroul Drumul Taberei, încetinite de lipsa finanțării. Reacția Metrorex
Veste proastă pentru una dintre cele mai așteptate lucrări de infrastructură din București - metroul din cartierul „Drumul Taberei". Ritmul lucrărilor s-a redus în ultimele luni și doar câțiva muncitori au mai rămas pe șantier.
"Am retras oamenii și utilajele din lipsa finanțării", ne-a transmis constructorul. În aceste condiții, termenul de finalizare stabilit pentru 2019 este prea optimist.
Bate vântul pe şantierul staţiei de metrou de la Eroilor. În primăvară, când l-am vizitat, muncitorii lucrau de zor şi oficialii sugerau că metroul ar putea fi gata anul viitor.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Acum, însă, am găsit doar câţiva angajaţi printre utilaje. Ceilalţi au fost retraşi sau nu au fost plătiţi, după cum au declarat sub protecţia anonimatului.
"Nu ştiu dacă mai au 4 sau 5 oameni în tot şantierul. Este şantierul gol. Ne-au trimis acasă pe toţi. Din iunie nu ne-au plătit", spune un fost angajat pe șantier.
Situaţia este similară pe toată magistrala din Drumul Taberei.
De altfel, subantreprenorii, adică firmele angajate pentru anumite lucrări, s-au retras de pe şantier.
Metrorex confirmă parţial dezastrul.
"Reprezentanții Metrorex și ai Consultantului au observat și semnalat o încetinire a ritmului de lucru pe Magistrala 5 de metrou", se arată într-un comunicat Metrorex.
Într-un răspuns oficial, Asocierea de Companii care lucrează la nouă linie de metrou M5 spune însă că există un blocaj de finanţare. Din cauza situaţiei juridice a companiei Astaldi, aflată în pre-insolvență, banca implicată în proiect nu mai finanţează lucrările, chiar dacă Metrorex are bani de la Uniunea Europeană.
"Din acest motiv, Asocierea a fost nevoită să suspende comenzile de echipamente și materiale și, astfel, să reducă activitatea în acest proiect", explică Asocierea de Companii care lucrează la nouă linie de metrou M5.
Activiştii care urmăresc blocajul acuză autorităţile române că vor să piardă intenţionat banii de la Uniunea Europeană.
"Pentru că nu respectă termenele asumate faţă de Uniunea Europeană. A pierde finanţarea europeană şi atunci a veni cu fonduri de la propriul guvern care sunt mult mai uşor dirijate, canalizate spre alte lucruri decât construcţia propriu-zisă", spune Dan Trifu, președinte Eco Civica.
Lucrările de la metroul din Drumul Taberei au fost licitate în 2008, iar lucrările propriu zise au început în 2012. Din păcate, niciun termen anunţat nu a fost respectat. Iar ultimul termen, că vom avea metrou în Drumul Taberei anul viitor, este în acest moment incert.
Pe Instagram-ul Știrile ProTV găsiți imaginile momentului din România, dar și din lume!
CLICK AICI pentru a instala GRATUIT aplicatia Stirile ProTV pentru telefoane Android si iPhone!