Gara de Nord are un nou sistem de depozitare a bagajelor. Cat te costa sa-ti lasi lucrurile timp de 12 ore
Calatorii care ajung in Gara de Nord au la dispozitie un sistem de depozitare a bagajelor, spatiile de depozitare fiind dotate cu USB si prize pentru incarcarea telefoanelor mobile sau a laptopurilor, in conditii maxime de siguranta.
Contra sumei de 5 lei pentru trei ore sau 10 lei pentru 12 ore, pasagerii care sunt in tranzit sau au de rezolvat probleme in Capitala isi pot depozita bagajele in noile spatii puse la dispozitia lor, aceste spatii fiind de trei dimensiuni, pentru diferite tipuri de bagaje.
"In Gara de Nord, incepand cu luna decembrie, a fost instalat un nou sistem de depozitare a bagajelor. Este un sistem-pilot pentru Calea Ferata Romana, care se foloseste in tarile occidentale. Este un sistem cu siguranta foarte ridicata si nu presupune angajarea de personal. Pentru Calea Ferata Romana nu este o investitie, pentru ca investitia este facuta de o companie privata. Sistemul se numeste Rom Mobiliy si are scopul de a asigura depozitarea bagajelor calatorilor care doresc sa mearga sa viziteze orasul sau au de rezolvat diverse probleme in Bucuresti", a declarat, sambata, pentru Agerpres, directorul general interimar al CFR SA, Marius Chiper.
Alegeri 2024
07:17
Ghidul alegătorilor români din diaspora. 950 de secţii organizate în străinătate sau prin corespondenţă
07:13
LIVE TEXT Alegeri prezidențiale 2024 | A început votul în diaspora: Cum poți vedea cea mai apropiată secție de votare
06:56
Alegeri prezidențiale 2024. A început votul în diaspora. Țara în care a fost deschisă prima secție
21:26
Nicuşor Dan: Votul meu în primul tur va fi pentru Nicolae Ciucă sau Elena Lasconi
Potrivit acestuia, pe langa faptul ca este protejat, fiind un sistem cu inchidere electronica si supravegheat cu camere de luat vederi, acesta functioneaza pe principiul tichetelor de parcare, tarifarea fiind aplicata pentru timpul in care aceste spatii de depozitare a bagajelor sunt ocupate. Cutiile de depozitare sunt de trei dimensiuni, astfel ca pot adaposti tipuri diferite de bagaje. Ele sunt dotate cu prize de incarcare electrica a dispozitivelor electronice pe care calatorul le poate lasa la incarcat.
"Avand in vedere facilitatea oferita calatorilor, noi consideram ca pretul este rezonabil, pentru ca este greu sa te plimbi cu bagajele dupa tine prin Bucuresti si sa iti si zolvi problemele. Intentia noastra este ca acest sistem sa fie mai intai implementat la stadiul de pilot si sa vedem cumva reactia calatorilor si folosirea in mod mai fluent si mai intensiv, dupa care intentionam sa extindem colaborarea cu aceasta companie sau cu alta companie care furnizeaza servicii similare si sa il extindem in toate marile orase care au destinatie turistica sau destinatie de tranzit, pentru a putea veni in sprijinul calatorilor. Vrem sa asiguram acest serviciu care, in ultimul timp, a cam disparut din garile noastre pentru ca din motive de reducere a costurilor am tot redus activitatile care nu sunt direct productive", a precizat Marius Chiper.
In Gara de Nord sunt 48 de cutii de depozitare de trei dimensiuni diferite.
"Ele au inceput sa fie utilizate, insa nu avem inca rezultate certe, pentru ca nu a trecut o luna de cand au fost puse in functiune, Dar, insasi utilizarea lor ne arata ca este un sistem care poate fi de succes. Mai mult, avem o solicitare din partea firmei care a montat spatiile de depozitare de a-si face publicitate pe site-ul nostru si pe alte site-uri cu specific feroviar pentru a promova prin publicitate acest sistem de depozitare. Este o facilitate in plus oferita calatorilor care circula cu trenul", a adaugat directorul general al CFR SA.
Ca mod de functionare, cel care va utiliza acest sistem de depozitare va dispune de un cod de bare si un cod numeric.
"Codul numeric este pentru cifru, iar codul de bare iti da suma de plata pe care o ai, ca la parcare", a explicat Chiper.