Experiment StirileProTV: Ce avantaje ofera parcarile de tip "Park and ride", gandite de PMB pentru a fluidiza traficul
Soferii care se tem sa intre cu masina in traficul nebun din Bucuresti vor gasi parcari la principalele intrari in Capitala.
Conceptul se numeste "park and ride" si a fost imprumutat din marile orase europene. Primaria va amenaja o parcare subterana in zona Pantelimon si una de suprafata langa aeroportul Baneasa. Soferii isi pot lasa acolo autoturismele mergand in centru cu mijloacele de transport in comun.
Prima parcare de tip park and ride se va construi anul acesta in zona Pantelimon. Va fi subterana si va avea 400 de locuri. Lucrarile incep in martie si ar trebui sa fie gata in 12 luni.
Alegeri 2024
21:55
Alegeri prezidențiale. Primarul Dominic Fritz: ”Un cetățean a fost amendat pentru o postare despre Elena Lasconi pe Facebook”
20:15
AUR depune plângere penală împotriva ministrului de Externe: ”Fraudare masivă a alegerilor prezidenţiale” din diaspora
19:14
Alegeri prezidențiale 2024. Secțiile de vot din toată țara sunt pregătite. Pedepse aspre pentru cei care încalcă legea
19:07
Alegeri prezidențiale 2024. Ce spun românii care votează din străinătate: ”Doamne ajută!”. ”De noi depinde soarta țării”
Este un proiect util pentru cei care fac naveta in Capitala sau locuiesc in zonele rezidentiale. Am facut si noi un experiment sa vedem daca e de folos.
Sa spunem ca locuim in zona de est a Capitalei, in localitatea Cernica, si ca zilnic trebuie sa ajungem la serviciu in Piata Romana. Haideti sa vedem cat cat timp, dar si ce costuri presupune transportul cu masina personala.
Cu o viteza medie de 20 de kmh si intr-o zi in care orasul era aglomerat , am ajuns intr-un final la destinatie.
15 km de mers cu masina, pe care i-am parcurs in aproximativ 50 de minute, din Cernica pana in Piata Romana, iar periplul nu se incheie aici, pentru ca acum trebuie sa cautam si un loc de parcare.
Rezulta o ora pierduta. Iata cat ar dura aceeasi calatorie si in varianta propusa de municipalitate.
Dupa 20 de minute de condus, am ajuns la intrarea in Bucuresti, pe Soseaua Pantelimon, acolo unde se va construi noua parcare. Lasam masina aici si ne continuam drumul cu autobuzul.
Deocamdata, nu exista o banda speciala pentru RATB, asa ca autobuzul s-a strecurat printre coloanele de masini. Calatoria din est in centru a durat 50 de minute.
Nu a fost cel mai comod mod de a ajunge la serviciu, mai ales ca am si schimbat pe traseu, insa am economisit bani. Am platit 2.60 lei, fata de aprox 10 lei cat as fi dat pe carburant.
Concluzia este valabila si pentru cei care stau in nordul Capitalei, dar lucreaza in oras.
Pentru ei va fi construita o alta parcare park and ride in zona Aeroportului Baneasa, cu 250 de locuri, pe trei nivele.
Madalin Dumitru, sef Directia Infrastructura PMB: "Sa nu mai fie o diferenta atat de mare, de cateva sute de mii de autovechicule pe zi, care intra si ies din oras".
Multi bucuresteni isi lasa deja masinile langa statiie si isi continua drumul cu metroul.
In Londra, Amsterdam sau Munchen, unde au aparut asemenea parcari, traficul este mai lejer.