Experiment StirileProTV: Ce avantaje ofera parcarile de tip "Park and ride", gandite de PMB pentru a fluidiza traficul

×
Codul embed a fost copiat

  Soferii care se tem sa intre cu masina in traficul nebun din Bucuresti vor gasi parcari la principalele intrari in Capitala.

Conceptul se numeste "park and ride" si a fost imprumutat din marile orase europene. Primaria va amenaja o parcare subterana in zona Pantelimon si una de suprafata langa aeroportul Baneasa. Soferii isi pot lasa acolo autoturismele mergand in centru cu mijloacele de transport in comun.

Prima parcare de tip park and ride se va construi anul acesta in zona Pantelimon. Va fi subterana si va avea 400 de locuri. Lucrarile incep in martie si ar trebui sa fie gata in 12 luni.

Este un proiect util pentru cei care fac naveta in Capitala sau locuiesc in zonele rezidentiale. Am facut si noi un experiment sa vedem daca e de folos.

Sa spunem ca locuim in zona de est a Capitalei, in localitatea Cernica, si ca zilnic trebuie sa ajungem la serviciu in Piata Romana. Haideti sa vedem cat cat timp, dar si ce costuri presupune transportul cu masina personala.

Citește și
lege masini
Ridicarea masinilor, subiectiva in functie de sector. Un sofer si-a castigat dreptatea in instanta

Cu o viteza medie de 20 de kmh si intr-o zi in care orasul era aglomerat , am ajuns intr-un final la destinatie.

15 km de mers cu masina, pe care i-am parcurs in aproximativ 50 de minute, din Cernica pana in Piata Romana, iar periplul nu se incheie aici, pentru ca acum trebuie sa cautam si un loc de parcare.

Rezulta o ora pierduta. Iata cat ar dura aceeasi calatorie si in varianta propusa de municipalitate.

Dupa 20 de minute de condus, am ajuns la intrarea in Bucuresti, pe Soseaua Pantelimon, acolo unde se va construi noua parcare. Lasam masina aici si ne continuam drumul cu autobuzul.

Deocamdata, nu exista o banda speciala pentru RATB, asa ca autobuzul s-a strecurat printre coloanele de masini. Calatoria din est in centru a durat 50 de minute.

Nu a fost cel mai comod mod de a ajunge la serviciu, mai ales ca am si schimbat pe traseu, insa am economisit bani. Am platit 2.60 lei, fata de aprox 10 lei cat as fi dat pe carburant.

Concluzia este valabila si pentru cei care stau in nordul Capitalei, dar lucreaza in oras.

Pentru ei va fi construita o alta parcare park and ride in zona Aeroportului Baneasa, cu 250 de locuri, pe trei nivele.

Madalin Dumitru, sef Directia Infrastructura PMB: "Sa nu mai fie o diferenta atat de mare, de cateva sute de mii de autovechicule pe zi, care intra si ies din oras".

Multi bucuresteni isi lasa deja masinile langa statiie si isi continua drumul cu metroul.

In Londra, Amsterdam sau Munchen, unde au aparut asemenea parcari, traficul este mai lejer.
 

 

Articol recomandat de sport.ro
Italienii s-au trezit cu Cristi Chivu în redacția Gazzetta dello Sport: ”Nu a venit pentru un interviu”
Italienii s-au trezit cu Cristi Chivu în redacția Gazzetta dello Sport: ”Nu a venit pentru un interviu”
Citește și...
Solutiile gasite de bucuresteni ca sa 'pacaleasca' muntii de zapada care sufoca traficul. Cat costa deszapezitul masinii
Solutiile gasite de bucuresteni ca sa 'pacaleasca' muntii de zapada care sufoca traficul. Cat costa deszapezitul masinii

Daca bucurestenii n-au ajuns in munti, au venit muntii la ei. Muntii de zapada pe care ii vedem prin mai toate intersectiile mari.

Ridicarea masinilor, subiectiva in functie de sector. Un sofer si-a castigat dreptatea in instanta
Ridicarea masinilor, subiectiva in functie de sector. Un sofer si-a castigat dreptatea in instanta

Ridicarea masinilor din Bucuresti naste noi controverse dupa ce o casa de avocatura a reusit sa castige in instanta o decizie definitiva si irevocabila impotriva politiei din sectorul 4.

Parcarea inteligenta pentru soferii din Capitala. Cat costa un loc si care sunt avantajele
Parcarea inteligenta pentru soferii din Capitala. Cat costa un loc si care sunt avantajele

Intr-o capitala aglomerata, in care nu ai unde sa-ti lasi masina, au aparut parcarile inteligente. Arata ca niste hangare in care masinile sunt depozitate pe verticala.

Recomandări
Reforma pensiilor magistraților ar putea ajunge din nou la CCR. ÎCCJ decide astăzi dacă va sesiza Curtea
Reforma pensiilor magistraților ar putea ajunge din nou la CCR. ÎCCJ decide astăzi dacă va sesiza Curtea

Secţiile Unite ale Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie se reunesc vineri pentru a decide cu privire la proiectul de lege care schimbă condiţiile de pensionare pentru magistraţi şi pentru care Guvernul şi-a asumat răspunderea în Parlament.

Ultima zi de campanie pentru candidații la Primăria Capitalei. Bucureştenii îşi aleg duminică primarul general
Ultima zi de campanie pentru candidații la Primăria Capitalei. Bucureştenii îşi aleg duminică primarul general

Vineri este ultima zi în care cei 17 candidaţi aflaţi în competiţia pentru fotoliul de primar general al Capitalei mai pot să îşi prezinte oferta electorală în faţa bucureştenilor.

Vladimir Putin nu s-ar putea mulțumi doar cu „Novorusia”. Bucata de pământ cu care ar lega „de minune” Rusia
Vladimir Putin nu s-ar putea mulțumi doar cu „Novorusia”. Bucata de pământ cu care ar lega „de minune” Rusia

„Există posibilitatea ca americanii să trădeze Ucraina”. Emmanuel Macron a formulat acest grav avertisment, într-o discuție cu Zelenski și cu alți lideri europeni, pentru a analiza strategii de protejare a Kievului.