Experiment StirileProTV: Ce avantaje ofera parcarile de tip "Park and ride", gandite de PMB pentru a fluidiza traficul

×
Codul embed a fost copiat

  Soferii care se tem sa intre cu masina in traficul nebun din Bucuresti vor gasi parcari la principalele intrari in Capitala.

Conceptul se numeste "park and ride" si a fost imprumutat din marile orase europene. Primaria va amenaja o parcare subterana in zona Pantelimon si una de suprafata langa aeroportul Baneasa. Soferii isi pot lasa acolo autoturismele mergand in centru cu mijloacele de transport in comun.

Prima parcare de tip park and ride se va construi anul acesta in zona Pantelimon. Va fi subterana si va avea 400 de locuri. Lucrarile incep in martie si ar trebui sa fie gata in 12 luni.

Este un proiect util pentru cei care fac naveta in Capitala sau locuiesc in zonele rezidentiale. Am facut si noi un experiment sa vedem daca e de folos.

Sa spunem ca locuim in zona de est a Capitalei, in localitatea Cernica, si ca zilnic trebuie sa ajungem la serviciu in Piata Romana. Haideti sa vedem cat cat timp, dar si ce costuri presupune transportul cu masina personala.

Citește și
lege masini
Ridicarea masinilor, subiectiva in functie de sector. Un sofer si-a castigat dreptatea in instanta
Șeful spionajului militar ucrainean spune că rușii au pregătit liste cu execuții: „Profesori, preoți, jurnaliști”

Cu o viteza medie de 20 de kmh si intr-o zi in care orasul era aglomerat , am ajuns intr-un final la destinatie.

15 km de mers cu masina, pe care i-am parcurs in aproximativ 50 de minute, din Cernica pana in Piata Romana, iar periplul nu se incheie aici, pentru ca acum trebuie sa cautam si un loc de parcare.

Rezulta o ora pierduta. Iata cat ar dura aceeasi calatorie si in varianta propusa de municipalitate.

Dupa 20 de minute de condus, am ajuns la intrarea in Bucuresti, pe Soseaua Pantelimon, acolo unde se va construi noua parcare. Lasam masina aici si ne continuam drumul cu autobuzul.

Deocamdata, nu exista o banda speciala pentru RATB, asa ca autobuzul s-a strecurat printre coloanele de masini. Calatoria din est in centru a durat 50 de minute.

Nu a fost cel mai comod mod de a ajunge la serviciu, mai ales ca am si schimbat pe traseu, insa am economisit bani. Am platit 2.60 lei, fata de aprox 10 lei cat as fi dat pe carburant.

Concluzia este valabila si pentru cei care stau in nordul Capitalei, dar lucreaza in oras.

Pentru ei va fi construita o alta parcare park and ride in zona Aeroportului Baneasa, cu 250 de locuri, pe trei nivele.

Madalin Dumitru, sef Directia Infrastructura PMB: "Sa nu mai fie o diferenta atat de mare, de cateva sute de mii de autovechicule pe zi, care intra si ies din oras".

Multi bucuresteni isi lasa deja masinile langa statiie si isi continua drumul cu metroul.

In Londra, Amsterdam sau Munchen, unde au aparut asemenea parcari, traficul este mai lejer.
 

 

Articol recomandat de sport.ro
Postecoglou a descris într-un cuvânt prestația lui Radu Drăgușin din Manchester City - Tottenham 0-4
Postecoglou a descris într-un cuvânt prestația lui Radu Drăgușin din Manchester City - Tottenham 0-4
Citește și...
Solutiile gasite de bucuresteni ca sa 'pacaleasca' muntii de zapada care sufoca traficul. Cat costa deszapezitul masinii
Solutiile gasite de bucuresteni ca sa 'pacaleasca' muntii de zapada care sufoca traficul. Cat costa deszapezitul masinii

Daca bucurestenii n-au ajuns in munti, au venit muntii la ei. Muntii de zapada pe care ii vedem prin mai toate intersectiile mari.

Ridicarea masinilor, subiectiva in functie de sector. Un sofer si-a castigat dreptatea in instanta
Ridicarea masinilor, subiectiva in functie de sector. Un sofer si-a castigat dreptatea in instanta

Ridicarea masinilor din Bucuresti naste noi controverse dupa ce o casa de avocatura a reusit sa castige in instanta o decizie definitiva si irevocabila impotriva politiei din sectorul 4.

Parcarea inteligenta pentru soferii din Capitala. Cat costa un loc si care sunt avantajele
Parcarea inteligenta pentru soferii din Capitala. Cat costa un loc si care sunt avantajele

Intr-o capitala aglomerata, in care nu ai unde sa-ti lasi masina, au aparut parcarile inteligente. Arata ca niste hangare in care masinile sunt depozitate pe verticala.

Recomandări
Alegeri prezidențiale 2024. Ce spun românii care votează din străinătate: ”Doamne ajută!”. ”De noi depinde soarta țării”
Alegeri prezidențiale 2024. Ce spun românii care votează din străinătate: ”Doamne ajută!”. ”De noi depinde soarta țării”

Peste 150.000 de români au votat până acum în cele 950 de secții deschise în toată lumea. Votul în diaspora a început vineri și ține 3 zile.  

Ce spunea Gabriel Cotabiță înainte să moară: ”N-am ce să regret, pentru că, dacă aș regreta ceva, l-aș mânia pe Dumnezeu”
Ce spunea Gabriel Cotabiță înainte să moară: ”N-am ce să regret, pentru că, dacă aș regreta ceva, l-aș mânia pe Dumnezeu”

Lumea artistică este în doliu, pentru una dintre cele mai vibrante voci din ultimele decenii. La 69 de ani, muzicianul Gabriel Cotabiță a murit la Spitalul Universitar din Capitală. 

LIVE TEXT Alegeri prezidențiale 2024 | A doua zi de alegeri în diaspora. Număr semnificativ mai mic de voturi față de 2019
LIVE TEXT Alegeri prezidențiale 2024 | A doua zi de alegeri în diaspora. Număr semnificativ mai mic de voturi față de 2019

A început votul în diaspora pentru alegerile prezidențiale. Românii din străinătate au la dispoziție trei zile pentru a-și alege președintele.