Drumul unei autostrazi, de la licitatie la executie. Cum blocheaza birocratia aceste proiecte
Exista o explicatie pentru lipsa autostrazilor din Romania. Angajatii statului, platiti din banii nostri, nu reusesc sa termine in timp util nici macar licitatiile pentru atribuirea lucrarilor.
De pilda, concursul pentru autostrada dintre Lugoj si Deva a avut loc in august anul trecut, insa comisia nu a anuntat rezultatele nici dupa 7 luni.
Daca, printr-o minune, ar fi desemnat astazi, castigatorul se poate apuca de lucru abia in pragul iernii, cand nu mai are cum sa toarne asfaltul.
Alegeri 2024
16:02
George Simion, președintele AUR, a votat la Roma: „Vin aici să votez din respect pentru toţi românii”
15:30
Alegeri prezidențiale 2024. Ce spuneau sondajele de opinie despre candidați în urmă cu 6 luni și ce arată acum
14:08
LIVE TEXT Alegeri prezidențiale 2024 | A început votul în diaspora. Câți români au votat până acum. Harta secțiilor de votare
12:53
Candidații la alegerile prezidențiale 2024. În ce ordine apar pe buletinele de vot de duminică, 24 noiembrie
200 de oameni furiosi ca nu si-au luat salariile de 6 luni au dat buzna in birourile companiei Romstrade din Bucuresti.
Sunt cei care lucrau la bucata de autostrada Nadlac-Arad, unde statul roman a descoperit mai multe nereguli si a reziliat contractul.
O prognoza prea optimista, pentru ca nici nu a fost gasit noul constructor. La fel se intampla si pe tronsonul dintre Lugoj si Deva, unde, dupa nenumarate amanari, licitatia s-a facut in august anul trecut.
Nici dupa 7 luni de la data licitatiei, comisia desemnata de Compania de Autostrazi nu a selectat un castigator pentru tronsonul Lugoj-Deva.
50 de companii se bat pentru acest contract. In aceste conditii si 2013 va fi un pierdut, pentru ca dupa semnarea contractelor va mai dura inca jumatate de an pana la inceperea lucrarilor.
Si chiar daca afara sunt deja peste 10 grade, putini constructori s-au apucat de treaba. Cei mai harnici lucreaza intre Deva si Sibiu. In schimb, pe cei 6 kilometri ai autostrazii Bucuresti-Ploiesti, intre Capitala si centura, nu misca nimeni.
Nici lucrarile de pe autostrada Comarnic-Brasov nu vor incepe curand. Comisia din cadrul Companiei Drumuri va desemna peste 30 de zile firmele care urmeaza sa participe la concursul pentru atribuirea lucrarilor.
Dupa desemnarea candidatilor preselectati va incepe etapa "de dialog competitiv".
Si aici birocratia s-ar putea sa amane inceperea lucrarilor pana in toamna.