Promotii mincinoase si mancare expirata. Hipermarketurile, amendate de OPC. Ce mai reclama romanii

Ultima actualizare: 18-07-2012 11:48

Dupa sute de reclamatii de la clienti nemultumiti de promotii mincinoase si de alimente cumparate gata expirate, inspectorii de la protectia consumatorilor s-au mutat printre rafturi. Au taiat amenzi de milioane in marile lanturi comerciale.

De asemenea, inspectorii OPC le transmit celor responsabili ca legea este la fel si pentru patronul de butic, dar si pentru managerul de hipermarket.

Peste 2.000.000 de lei au intrat, prin amenzi, in bugetul de stat.

In total, peste o mie de romani si-au facut curaj si au expus oficial problemele, semn ca am devenit mai exigenti. 51% dintre sesizari s-au soldat cu sanctiuni pentru magazin, iar in alte 34% conflictul s-a stins pe cale amiabila, intre client si vanzator, semn ca si acolo greseala a fost recunoscuta.

In total, in 85% din cazuri, cumparatorul a avut dreptate.

Si aceasta campanie de controale, si majorarea amenzilor - pana la de cinci ori cuantumum de pana acum - sunt stimulente binevenite ca sa-si rezolve unele probleme interne, spun reprezentantii marilor magazine.

Au fost aproape 400 de controale in cele 19 lanturi de hipermarketuri din intreaga tara. Problema numarul unu: produse expirate! Exista de foarte multe ori si in majoritatea magazinelor.

Reprezentantii magazinelor spun ca multe erori tin de personal; angajatii sunt obligati sa trieze permanent marfa, indiferent de fluxul zilnic.

Aceasta este, spun inspectorii, o mutare neinspirata. Prezenta unui produs deteriorat sau expirat trebuie anuntata.

Aproape jumatate din sanctiuni au fost date pentru nereguli privind promotiile, care ii magnetizeaza pe cei mai multi dintre clienti. Inainte sa cumparati, verificati sa fie pretul vechi barat si pretul nou scris pe afis, dar si datele campaniei. Altfel, va veti trezi ca promotia incepe doua zile mai tarziu.

 

Sefii magazinelor agreeaza reclamatiile directe.Totul se rezolva rapid si discret. Cele care sunt incheiate pe cale amiabila se regasesc si in strategiile marilor magazine. Concret, clientul primeste, alt produs sau banii inapoi si poate si un cozonac sau o sticla cu vin ... in chip de scuza!
 

Citeste și...
Parteneri
VIDEO PROTVPLUS.RO