Campioni la consum chiar si pe timp de criza. Vanzari cu 20% mai mari
Suntem declarati mari consumatori. In primele zece luni ale lui 2008, fata de aceeasi perioada a anului trecut, vanzarile la bunuri de larg consum au crescut cu peste 20%.
Ba mai mult, se pare ca anul acesta au pus accent pe calitate si s-au indreptat spre produsele un pic mai scumpe. Cifrele arata ca vanzarile de alimente au crescut cu 21% in perioada ianuarie-octombrie 2008, fata de aceeasi perioada a lui 2007.
Se vorbeste insa despre scaderi la ulei ori lapte. Oricum, romanii au scos bani din portofel fara sa se gandeasca prea mult.
Extrem de bine s-au vandut sana si kefirul, cu o crestere de aproximativ 40% fiecare, dar si sucurile si ciocolata ale caror vanzari au crescut si ele cu 17, respectiv 14%. Toate aceste produse au fost cumparate de cele mai multe ori din hipermarketuri, nu din magazinele de cartier.
Romanii tin si la curatenia casei. S-au inghesuit, de pilda, sa-si cumpere produse pentru intretinerea masinilor de spalat. Si rafturile cu balsam pentru haine s-au golit repede.
Datele au fost furnizate de compania de cercetare GFK Romania.