Confiscarea masinilor, episodul 2: se modifica schimbarea!
Gandul scrie ca Politia si Transporturile se invinuiesc reciproc de lansarea controversatei Strategii Nationale pentru Siguranta Rutiera. Printre masurile prevazute: soferii vinovati s-ar putea alege cu masinile confiscate si ar putea ajunge dupa gratii!
Vestea buna, potrvit Gandul, este ca de luni incepe modificarea documentului, care a starnit reactii puternice si pe www.stirileprotv.ro.
Reprezentatii Ministerului Transporturilor si cei ai Politiei Rutiere fac un interminabil schimb de mingi, intr-o partida de ping-pong cu nervii soferilor.
"Raspunderea pentru modificarea Codului Rutier apartine in totalitate institutiei care a promovat-o, adica Ministerului de Interne, si celei care a avizat-o favorabil, adica Politiei Rutiere", a declarat pentru Gandul Cristian Constantinescu, reprezentantul Ministerului Transporturilor in cadrul comitetului, din partea Autoritatii Rutiere Romane (ARR).
In replica, seful Politiei Rutiere, comisarul-sef Lucian Dinita, spune ca proiectul promovat de Ministerul Transporturilor nu a avut avizul Politiei si continua sa sustina ca acesta este plin de erori.
Va reamintim, initiatorii proiectului pentru Siguranta Rutiera vin cu masuri aspre si, in unele locuri, exagerate. Printre acestea, recuperarea amenzii neplatite direct din contul soferului, ridicarea masinii rau-platnicului si chiar inchiderea acestuia.
Asta nu inseamna ca nu exista si prevederi ce chiar merita dezbatute, precum introducerea permisului de conducere pentru scutere, sau judecarea soferului vinovat dupa statutul acestuia: incepator sau profesionist.