Cine raspunde pentru accidentele produse de explozia unui cauciuc. Situatia absurda pentru soferi
Accidentele provocate de explozia unui cauciuc la o masina aflata in mers au nascut un adevarat razboi intre soferi, societati de asigurari si politie.
Oamenii sunt suparati ca in acest caz pagubele nu sunt acoperite de polita RCA, iar ei trebuie sa-si repare masinile pe cont propriu.
La randul lor, asiguratorii sustin ca nu pot da despagubiri, pentru ca aceasta situatie nu este prevazuta in Codul Rutier.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Iar politistii le transmit ca un asemenea eveniment este incadrat in randul accidentelor fara victime si se ancheteaza diferit.
Un domn a fost implicat intr-un incident asemanator pe Autostrada A1.
Venea catre Bucuresti, cand, la un moment dat, un cauciuc al unui camion din fata a explodat si s-a imprastiat pe sosea.
A reusit sa franeze la timp, dar si-a avariat autoturismul, la fel cum au patit alti doi soferi care mergeau in spatele lui.
Ulterior au aflat ca nu pot fi despagubiti in baza politei RCA detinuta de proprietarul camionului.
"Pentru ca raspunderea civila auto nu acopera o fapta care nu este prevazuta de Codul Rutier. Ni s-a spus ca fapta nu se incadreaza in prevederile legii ca fiind o culpa, ci pot sa o incadreze cel mult la un caz fortuit", spune pagubitul.
La randul lor, politistii spun ca au respectat procedura pentru cazul unui accident fara victime.
"Daca este vorba despre un accident din care au rezultat numai pagube materiale, atunci constatarea politiei se rezuma la eliberarea unei autorizatii speciale pentru repararea autovehiculelor implicate", explica comisarul sef Paul Toma, de la IGPR.
Cu alte cuvinte, pentru ca nu sunt victime, legea nu prevede o expertiza tehnica a camionului de la care a explodat cauciucul. Pagubitii mai au la indemana o solutie, dar pe cheltuiala lor.
Cei care nu sunt despagubiti pot cere unui specialist o expertiza tehnica extrajudiciara si in acest fel se poate stabili o cauza a accidentului.
Apoi, oamenii isi pot recupera banii de reparatie in instanta, de la proprietarul masinii care i-a lovit.
Toti soferii implicati in astfel de accidente sunt pagubiti intr-un fel sau altul.
Si cei care au CASCO, chiar daca sunt despagubiti, atunci cand vor sa isi reinnoiasca polita sunt suprataxati, tocmai pentru ca au fost implicati intr-un eveniment chiar si fara voia lor.
Tot din cauza unui cauciuc explodat, acum doua luni, s-a produs o tragedie pe Autostrada Soarelui.
Doi soti si copilul lor de 5 ani au murit, pentru ca soferul se pare ca nu a reusit sa isi redreseze masina, dupa ce a lovit ramasitele anvelopei si a intrat sub un tir. Ancheta nu este inca finalizata.