Cartiere rezidențiale scufundate în noroi. ”Nu se poate merge pe jos”

×
Codul embed a fost copiat

Au muncit pe brânci şi s-au împrumutat la bănci pentru a-şi cumpăra apartamentele şi casele mult dorite, dar, în realitate, îşi văd visurile sufundate în noroi.

Peste tot, în ţară, multe dintre cartierele rezidenţiale nu reuşesc să respecte standardele minime de civilizaţie. Străzile neasfaltate sunt pline de gropi, iar atunci când se topeşte zăpada sau plouă, este dezastru.

Un cartier rezidenţial este situat pe un deal, la intrarea în Cluj, însă tabloul este unul dezolant. Locuitorii se plâng că trăiesc ca într-un sat uitat de lume, plin de bălți şi de noroaie.

"E nămol, sezonul cu nămol. Trebuie să circulăm pe rând pentru că e cărarea îngustă", spune un locatar.

"Strada e distrusă, se circulă foarte rău, se strică maşinile, asta e, ce să facem?", se plânge alt locatar.

Citește și
Inspectorul Pro
Locuiesc in cartiere rezidentale de langa Bucuresti, dar fac cateva ore pana in centru. De ce nu exista retea de transport
Hanul cu Tei se vinde cu 1,6 milioane€. Clădirea, cumpărată de Ilie Dumitrescu în 2004

"Nu se poate merge pe jos sub nicio formă. Ai noroi până la genunchi, în principiu. Şi cu maşina e foarte greu", spune alt locatar.

Primăria a luat recent această stradă în administrare şi promite că în primăvară va începe asfaltarea. Situaţia nu este însă singulară.

Dezvoltatorul imobiliar care deţine o stradă a intrat în faliment şi nu răspunde la telefon. L-am găsit în schimb pe reprezentantul asociaţiei de proprietari, care susţine că şi el încearcă să ia legătura cu investitorul. Vrea să îl convingă să cedeze proprietatea primăriei.

Ciprian Oniga, reprezentant firmă de administrare imobile: "Drumurile au rămas în proprietatea lui şi acesta s-a dizolvat. Acţionarii acestei societăţi sunt câteva firme din Cipriu şi offshore-uri, deci nu e nimeni proprietar de drept."

Situaţia nu e mai fericită nici într-un cartier rezidenţial de lângă Timişoara.

"Se inundă de obicei de fiecare dată când vine o ploaie, se topeşte zăpada şi se cam umple toată strada", spune un proprietar.

Victor Malac, primarul comunei Dumbrăviţa: "Un lot din asta de drumuri de 10 kilometri sau 15 kilometri durează de la început şi până la finalizare între 3 şi 4 ani."

Aceleaşi necazuri le au şi locuitorii dintr-un cartier din Giroc.

Autorităţile locale susţin că în acest an vor asfalta 32 de străzi.

Ionel Toma, primarul comunei Giroc: "Se construiește în continuare şi se distruge absolut tot ce se face chiar şi mici amenajări pe care ni le putem permite: pietruiri, tasări ale acestor trasee. Intră autovehicule grele, de peste 40 de tone si nu mai există nimic."

Din păcate, se ajunge în această situaţie pentru că responsabilii nu mai transformă în realitate toate planurile de pe hârtie, nu au avizele necesare şi oricum nu îi controlează nimeni. 

Abonați-vă gratuit la newsletter-ul Știrile Pro TV de pe WhatsApp. Primiți în fiecare zi cele mai importante știri pe telefon! 

 Pe Instagram-ul Știrile ProTV găsiți imaginile momentului din România, dar și din lume!  

CLICK AICI pentru a instala GRATUIT aplicația Știrile ProTV pentru telefoane Android și iPhone!

Articol recomandat de sport.ro
Presa din Spania a reacționat imediat după ce Simona Halep a aflat că joacă cu Paula Badosa în primul meci de la revenire
Presa din Spania a reacționat imediat după ce Simona Halep a aflat că joacă cu Paula Badosa în primul meci de la revenire
Citește și...
Orașul din România care s-ar putea dezvolta „pe verticală”. Va câștiga 120.000 de mp
Orașul din România care s-ar putea dezvolta „pe verticală”. Va câștiga 120.000 de mp

În timp ce multe oraşe mari din ţară se extind la periferie cu noi cartiere, unele autorităţi încearcă să mărească centrul pe verticală.

Locuiesc in cartiere rezidentale de langa Bucuresti, dar fac cateva ore pana in centru. De ce nu exista retea de transport
Locuiesc in cartiere rezidentale de langa Bucuresti, dar fac cateva ore pana in centru. De ce nu exista retea de transport

Locuiesc in cartiere rezidentale de langa Bucuresti, dar fac cateva ore pana in centru. De ce nu exista retea de transport

Recomandări
Arma NATO care va tranzita România pentru a ajunge în Ucraina. MApN îi va asigura combustibilul
Arma NATO care va tranzita România pentru a ajunge în Ucraina. MApN îi va asigura combustibilul

Între timp, apărarea Ucrainei suferă din cauza stocurilor tot mai mici de muniție. Un ajutor substanțial este pe drum din Finlanda, stat care a aderat la NATO anul trecut.

PSD și PNL s-au înțeles: Cătălin Cîrstoiu va fi candidatul comun al Coaliției la Primăria Capitalei
PSD și PNL s-au înțeles: Cătălin Cîrstoiu va fi candidatul comun al Coaliției la Primăria Capitalei

După aproape aproape ore de discuții, coliția de Guvernare a decis luni seară că medicul Cătălin Cîrstoiu este candidatul PSD-PNL pentru Primăria Capitalei.

Bani europeni pentru înființarea centrelor de colectare, refuzați de primării. Câmpurile au devenit „magnet” pentru deșeuri
Bani europeni pentru înființarea centrelor de colectare, refuzați de primării. Câmpurile au devenit „magnet” pentru deșeuri

Peste 1.900 de primării ar fi putut să ia bani europeni prin PNRR pentru înființarea așa-numitelor centre de colectare cu aport voluntar.