Șofatul în Capitală, o aventură. Cum se descurcă șoferii în cel mai aglomerat oraș din Europa

24-08-2017 19:07


Condusul în Bucureşti, cel mai aglomerat oraş din Europa, potrivit unui studiu recent, este stresant şi periculos şi din cauza proastei administrări a infrastructurii rutiere.

De multe ori, la ieşirea de pe străzile secundare, şoferii sunt nevoiţi să facă manevre riscante şi să iasă uneori, chiar în faţa maşinilor, care vin cu viteză pe drumul principal. Nu văd din cauza autoturismelor parcate în intersecţie, a copacilor prost amplasaţi sau a tomberoanelor. Dacă ar exista parcări, iar transportul în comun ar fi bine organizat, problemele s-ar rezolva, spun specialiştii.

Străduţele mici din Bucureşti sunt un labirint şi o provocare. Şoferii au nevoie de abilităţi de pilot de curse şi de atenţie sporită la fiecare intersecţie.

Maşini parcate pe ambele părţi, lăsate în apropierea intersecţiei reduc mult vizibilitatea. De altfel, intersecţia cu stradă Eminescu a fost introdusă de poliţie într-un top al celor mai periculoase zone din Bucureşti. Şi asta pentru că aici se produc foarte des accidente.

Din cauza maşinilor parcate pe străzile înguste au loc şi astfel de încurcături, când autoturismele se întâlnesc la mijlocul drumului şi nu reuşesc să mai treacă.

Vizibilitatea la ieşirea pe stradă Baba Novac este redusă de maşinile parcate, dar şi de copacii mari din mijlocul străzii.

O astfel de intersecţie este extrem de stresantă, dar şi periculoasă pentru şoferii car ies de pe strada secundară. Din cauza lipsei de vizibilitate sunt nevoiţi să iasă cu jumătate de maşină pe prima bandă. Astfel încât pot fi loviţi de un alt şofer care vine în viteză pe strada principală.

Unii sunt nevoiţi să dea înapoi ca să nu fie loviţi de maşini. Alţii forţează şi se bazează pe noroc. Specialiştii spun că şoferi nu mai trebuie lăsaţi să parcheze în zone care reduc vizibilitatea, adică în apropierea intersecţiilor, aşa cum prevede Codul Rutier. Totuşi, pentru asta trebuie să li se ofere soluţii, adică să se construiască parcări.

Ştefan Roşeanu, Asociaţia pentru Mobilitate Metropolitană: "S-a semnat un document pentru înfiinţarea zonei motropolitane transport, dar nu vedem paşi concreţi în această zonă. O combinație între un transport public adecvat, combinată cu parcări în aceste zonă să le spunem rurale."

Datele oficiale arată că anul trecut în Capitală s-au produs aproape 500 de accidente, iar 400 de oameni au fost răniţi.

Solicitaţi să ofere un punct de vedere, reprezentanţii Primăriei Generale nu au comentat aceste situaţii periculoase din trafic.

VIDEO PROTVPLUS.RO