Bucurestenii au redescoperit statul la coada. La teatru!
Cand nu mai au bani de restaurante, excursii ori cumparaturi, romanii care au o viata sociala isi fac vreme pentru... arta. Fara suparare, dar asa se intampla, din moment ce iar sunt cozi in fata teatrelor.
Daca in stagiunea trecuta multe piese s-au jucat cu sala pe jumatate goala, acum mai raman neocupate doar cateva scaune.
Si, cand in distributie apar Radu Beligan, Mariana Mihut sau Horatiu Malaele, atunci sigur se joaca cu casa inchisa.
Daca e sambata, la Teatrul National din Bucuresti se pun in vanzare bilete pentru urmatoarele doua-trei saptamani. In ciuda ploii sacaitoare, sute de oameni, iubitori patimasi de teatru, se vede treaba, au stat si patru ore la coada.
Cozi, mai mult sau mai putin impresionante, se formeaza si in fata altor institutii de gen. Mai ales ca in ultima stagiune ne fac cu ochiul productii dintre cele mai interesante. De pilda, un Rege Lear pentru care Andrei Serban a alcatuit o distributie exclusiv feminina.
Ori viziunea Catalinei Buzoianu cu Furtuna, text shakesperian de foarte multa vreme nejucat pe scenele bucurestene. Sau un clasic si tulburator spectacol cu Moartea unui comis voiajor, cu Victor Rebengiuc si Mariana Mihut in rolurile principale.
De altfel, in alcatuirea distributiilor sta secretul strategiei directorilor de teatre. Spectatorii sunt atrasi daca ii vad pe afis pe titanii scenei, fie ca vorbim de Radu Beligan, Florin Piersic ori Gheorghe Dinica. Ca sa-i vezi in carne si oase pe maestri, nici nu mai conteaza locul in sala.
Iar daca marii actori sunt distributi in piese din repertoriul clasic, atunci chiar n-au cum da gres. Eduard al III-lea a lui Shakespeare, Unchiul Vanea de Cehov sau Hangita de Carlo Goldoni sunt doar cateva spectacole cautate de toti.
Pretul unui bilet la teatru variaza intre 7 si 30 de lei, in functie de spectacol, dar si de locul ocupat in sala. Tinerii sunt atrasi catre arta cu reduceri de pana la 50%, dar asta doar daca prezinta carnetul de student.