7000 de muncitori se tem că vor ajunge șomeri. Guvernul a blocat vânzarea Șantierului Naval Mangalia
De când Guvernul a blocat vânzarea Șantierului Naval Mangalia către o mare companie olandeză, 7000 de muncitori se tem că vor rămâne fără slujbe.
În halele întinse pe zeci de hectare nu se mai întamplă nimic și întreaga platformă pare abandonată.
Autoritățile locale și sindicaliștii au trimis guvernului o scrisoare în care cer rezolvarea, de urgență, a situației.
Alegeri 2024
21:26
Nicuşor Dan: Votul meu în primul tur va fi pentru Nicolae Ciucă sau Elena Lasconi
19:26
Au fost tipărite 5,6 milioane de buletine de vot pentru referendumul din București. Care este condiția pentru a fi validat
19:14
Cum votăm la prezidențiale, în țară și în străinătate. Cei care nu sunt în localitatea de reședință pot vota la orice secție
19:05
Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi
La Șantierul Naval din Mangalia, halele și bazinele unde ar fi trebuit să se afle nave la reparat sunt goale, iar angajații își caută de lucru.
După problemele cu care se confruntă partenerul sud-coreean Daewoo, Guvernul, care deține 51 la sută din acțiunile șantierului, ar vrea să răscumpere acțiunile, pentru a deschide un șantier naval al statului.
Acolo ar putea fi construite, de pildă, fregate pentru armată. De aproape două luni, de când statul român a blocat tranzacția cu partenerul olandez, în șantierul naval de la Mangalia se lucrează doar pentru câteva comenzi venite de la șantierul din Tulcea!
Din lipsă de contracte, cele mai multe dintre utilaje au fost trase pe dreapta! La Mangalia se construiau integral nave, dar se produceau și mii de piese pentru vapoare comandate de marile companii navale din întreagă lume!
Problemele pentru șantierul naval Mangalia au debutat odată cu dificultățile financiare ale partenerului sud-coreean, Daewoo, care în ultimii ani a înregistrat constant pierderi, fapt care a condus la restrângerea progresivă a activității și trimiterea în șomaj a mii de angajați.
Coreenii au luat decizia de a vinde pachetul de acțiuni deținut către o companie olandeză - Damen Shipyards - care deține și Șantierul Naval Galați, dar tranzacția a fost blocată de Guvern.
Muncitorii se tem însă pentru viitorul lor, mai ales că reprezentanții Guvernului spun că o decizie privind soarta șantierului nu a fost încă luată.
Laurențiu Gobeajă, președintele Sindicatului Liber Navalistul: "În hala de construcții, pe platformă, macaralele staționează, nu mai există activitate și de asemenea nici la cheu și nici în docuri!"
Radu Cristian, primar Mangalia: "Pierderea pe care o are Primăria Mangalia este într-un an de zile de aproape un milion de euro. Gândiți-vă că acești oameni sunt acum în șomaj. Statul român plătește pentru acești muncitori care sunt calificați și pot munci în continuare."
Șantierul Naval din Mangalia este considerat obiectiv strategic de importanță națională.