7000 de muncitori se tem că vor ajunge șomeri. Guvernul a blocat vânzarea Șantierului Naval Mangalia

×
Codul embed a fost copiat

De când Guvernul a blocat vânzarea Șantierului Naval Mangalia către o mare companie olandeză, 7000 de muncitori se tem că vor rămâne fără slujbe. 

În halele întinse pe zeci de hectare nu se mai întamplă nimic și întreaga platformă pare abandonată.

Autoritățile locale și sindicaliștii au trimis guvernului o scrisoare în care cer rezolvarea, de urgență, a situației.

La Șantierul Naval din Mangalia, halele și bazinele unde ar fi trebuit să se afle nave la reparat sunt goale, iar angajații își caută de lucru.

După problemele cu care se confruntă partenerul sud-coreean Daewoo, Guvernul, care deține 51 la sută din acțiunile șantierului, ar vrea să răscumpere acțiunile, pentru a deschide un șantier naval al statului.

Citește și
Dunare
Romania arunca bani, oportunitati si timp pretios pe apa Dunarii. Lectia primita de la sarbi
„Al treilea război mondial a început”. Valeri Zalujnîi, ambasadorul Ucrainei în Marea Britanie și fostul comandant al armatei, declarații

Acolo ar putea fi construite, de pildă, fregate pentru armată. De aproape două luni, de când statul român a blocat tranzacția cu partenerul olandez, în șantierul naval de la Mangalia se lucrează doar pentru câteva comenzi venite de la șantierul din Tulcea!

Din lipsă de contracte, cele mai multe dintre utilaje au fost trase pe dreapta! La Mangalia se construiau integral nave, dar se produceau și mii de piese pentru vapoare comandate de marile companii navale din întreagă lume!

Problemele pentru șantierul naval Mangalia au debutat odată cu dificultățile financiare ale partenerului sud-coreean, Daewoo, care în ultimii ani a înregistrat constant pierderi, fapt care a condus la restrângerea progresivă a activității și trimiterea în șomaj a mii de angajați.

Coreenii au luat decizia de a vinde pachetul de acțiuni deținut către o companie olandeză - Damen Shipyards - care deține și Șantierul Naval Galați, dar tranzacția a fost blocată de Guvern.

Muncitorii se tem însă pentru viitorul lor, mai ales că reprezentanții Guvernului spun că o decizie privind soarta șantierului nu a fost încă luată.

Laurențiu Gobeajă, președintele Sindicatului Liber Navalistul: "În hala de construcții, pe platformă, macaralele staționează, nu mai există activitate și de asemenea nici la cheu și nici în docuri!"

Radu Cristian, primar Mangalia: "Pierderea pe care o are Primăria Mangalia este într-un an de zile de aproape un milion de euro. Gândiți-vă că acești oameni sunt acum în șomaj. Statul român plătește pentru acești muncitori care sunt calificați și pot munci în continuare."

Șantierul Naval din Mangalia este considerat obiectiv strategic de importanță națională.

Articol recomandat de sport.ro
Tragerea la sorți pentru preliminariile CM 2026, simulată! Cu cine a picat România în grupa de 5
Tragerea la sorți pentru preliminariile CM 2026, simulată! Cu cine a picat România în grupa de 5
Citește și...
Bani cheltuiţi fara niciun rost si o industrie intreagă distrusă. Porturile de pe Dunare, imaginea dezinteresului total
Bani cheltuiţi fara niciun rost si o industrie intreagă distrusă. Porturile de pe Dunare, imaginea dezinteresului total

UN FLUVIU DE PROSTIE - II! Bani cheltuiţi fara niciun rost, o industrie intreaga distrusă si uitata, angajaţi plătiţi de stat ca să stea. Intalnim în multe din porturile noastre la Dunăre aceste situatii, pustiu acolo unde este atat de mult de dezvoltat.

Romania arunca bani, oportunitati si timp pretios pe apa Dunarii. Lectia primita de la sarbi
Romania arunca bani, oportunitati si timp pretios pe apa Dunarii. Lectia primita de la sarbi

UN FLUVIU DE PROSTIE - PARTEA I! Facem o calatorie onesta cu noi insine pe o veritabila autostrada pe apa, care se opreste la intrarea in tara noastra.

Porturile României sunt ruinate. Navele nu acostează, iar turiştii le evită
Porturile României sunt ruinate. Navele nu acostează, iar turiştii le evită

Un fluviu de prostie, partea III: De 20 de ani se tot vorbeşte despre construirea unui pod peste Dunăre, la Brăila sau Galaţi. Avantajele ar fi uriaşe.

Comoara ascunsă de pe Dunăre, ignorată de autorități. UE a vrut să ne dea bani s-o salvăm
Comoara ascunsă de pe Dunăre, ignorată de autorități. UE a vrut să ne dea bani s-o salvăm

UN FLUVIU DE PROSTIE - III. Avem un miliard de euro la dispozitie, din fonduri europene, pentru transportul naval. Avem si planuri ca sa facem din Dunare o adevarata autostrada pe apa. Asta sustin mai marii din Ministerul Transporturilor.

Recomandări
Deși NU președintele decide asupra salariilor, pensiilor, taxelor, candidații fac promisiuni mărețe. Ce spun economiștii
Deși NU președintele decide asupra salariilor, pensiilor, taxelor, candidații fac promisiuni mărețe. Ce spun economiștii

În vreme ce la nivel european se vorbește tot mai des despre mari dificultăți pentru economie, iar recesiunea este o realitate pentru Franța și Germania, candidații la Cotroceni promit venituri mai mari, cel puțin pentru o parte din populație, dar și redu

Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi
Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi

Mai sunt doar trei zile până la primul tur al alegerilor prezidențiale, iar ultimul sondaj arată noi evoluții în lupta pentru turul al doilea: George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi.

Marcel Ciolacu spune că va arăta actele pentru zborul privat când va dori: „Nimeni nu mi-a plătit nimic”
Marcel Ciolacu spune că va arăta actele pentru zborul privat când va dori: „Nimeni nu mi-a plătit nimic”

Marcel Ciolacu spune că va prezenta actele pentru a dovedi că și-a plătit zborul cu un avion privat la Nisa, însă va face acest lucru atunci când va dori el.