Studiu: O ceașcă de ceai ajută la eliberarea stresului provocat de pandemia de Covid

62241040
Shutterstock

O ceașcă de ceai poate că nu constituie un remediu medical pentru Covid, dar un nou studiu arată că ajută la depășirea efectelor pe care pandemia le are asupra psihicului nostru.

Potrivit Metro, cercetătorii care au analizat problemele comune de sănătate mintală au descoperit că o ceașcă de ceai conține proprietăți care ajută atât inima, cât și mintea în perioadele de stres.

O revizuire a cercetărilor medicale și științifice anterioare pentru revista de specialitate Nutrition and Food Technology a constatat că ceaiul ajută la relaxare, scade stresul și ajută la protejarea împotriva riscului de demență, a declinului cognitiv și sănătății inimii.

Atât ceaiul negru, cât și ceaiul verde au calități benefice, spune co-autorul studiului, doctorul Emma Derbyshire, nutriționist în domeniul sănătății publice și fost membru al Departamentului de Științe ale Vieții de la Universitatea Metropolitană din Manchester.

Ceaiul verde conține compuși chimici numiți catehine, inclusiv epigallocatehin galat (EGCG), care previne inflamația, stresul oxidativ și creșterea proteinelor fibroase dăunătoare care contribuie la declinul cognitiv și la pierderea memoriei.

Cercetări de pionierat, care utilizează tehnologia electroencefalogramei (o modalitate de a măsura activitatea creierului), au arătat că undele cerebrale (care susțin învățarea, memoria și navigarea spațială) au crescut semnificativ la 30 de minute până la o oră, după ce a băut ceai verde”, a spus dr. Gill Jenkins, medic generalist și co-autor al studiului.

Un studiu publicat în Nutritional Neuroscience sugerează că acesta ar putea fi un mod în care băutura fierbinte își exercită efectele potențiale asupra vigilenței, atenției și funcției cognitive.

În plus, Nutrition and Food Technology Journal a explorat, de asemenea, beneficiile pentru sănătatea inimii ale ceaiului în ceea ce privește reducerea tensiunii arteriale și a colesterolului, toate fiind vitale pentru o sănătate vasculară bună.

„Aceste constatări sugerează că consumul de ceai are ramificații mai largi, care ar putea avea un impact asupra sănătății mintale, ceea ce merită investigat în viitor, mai ales că mulți dintre noi au suferit presiuni uriașe asupra sănătății mintale de când a început pandemia”, a spus Dr. Tim Bond, coautor al studiului și un membru al grupului independent de sănătate, Tea Advisory Panel (TAP).

Există dovezi emergente că un consum de ceai (negru și verde) ar putea ajuta la relaxare și ar putea fi asociat cu stres mai mic, risc de demență și declin cognitiv, precum și cu un potențial îmbunătățire a atenției și a vitezei psihomotorii pe măsură ce îmbătrânim”, a spus dr. Carrie Ruxton, de la TAP.

Articol recomandat de sport.ro
Splendida Ana Ivanovic, fericită după divorț. Ce pensie alimentară plătește Schweinsteiger
Splendida Ana Ivanovic, fericită după divorț. Ce pensie alimentară plătește Schweinsteiger
Citește și...
Avertisment. Paracetamolul luat pe termen lung crește riscul de atac de cord și accident vascular cerebral

Persoanele care suferă de hipertensiune arterială și care iau în mod regulat paracetamol prezintă un risc crescut de boli de inimă și accident vascular cerebral, sugerează un nou studiu.

Studiu: Paralizia ar putea fi tratată prin implanuri de măduva spinării

Cercetători de la Universitatea din Tel Aviv încearcă să trateze paralizia cronică şi să redea mobilitatea persoanelor prin crearea de implanturi de măduva spinării umană, care a fost deja inserată pe animale de laborator cu rezultate bune, potrivit EFE.

Care este rata de vaccinare în România: 43.45% în municipii şi mai puţin de 30% în zona rurală. DOCUMENT

Comitetul de coordonare a vaccinării a anunţat, luni, că rata de vaccinare în România a ajuns la 40.7%, fiind de 43.45% în municipii şi mai puţin de 30% în zona rurală.

Recomandări
Au început procedurile pentru oprirea Centralei Nucleare de la Cernavodă. Anunțul Miniserului Energiei

Centrala nucleară de la Cernavodă a început procedurile pentru oprirea controlată a Unității 2, pe fondul debitului foarte scăzut al Dunării și al evoluției nivelului apei în zona de aspirație a pompelor de răcire, transmite Ministerul Energiei.

Nicușor Dan i-a chemat la Cotroceni pe liderii PSD, PNL, USR şi UDMR. Caută un acord pe legea salarizării

Preşedintele Nicuşor Dan se va întâlni marţi, la Palatul Cotroceni, cu liderii PSD, PNL, USR şi UDMR pentru discuţii privind proiectul legii salarizării.

Meteorologii au prelungit avertizarea de caniculă. Codul portocaliu de caniculă a intrat în vigoare | HARTĂ

Administrația Națională de Meteorologie a emis mai multe avertizări cod galben și cod portocaliu pentru zilele de marți și miercuri, fiind prognozate temperaturi de până la 39 de grade Celsius, disconfort termic ridicat și nopți tropicale.