Tot mai mulți antreprenori au început să creeze obiecte noi din lucruri pe care alții le aruncă la gunoi
Cu gândul la mediu, tot mai mulți antreprenori au început să-și deschidă afaceri sustenabile. Creează obiecte noi din lucruri pe care alții le aruncă la gunoi, cum sunt PET-urile sau calculatoarele.
Și cumpărătorii au început să caute astfel de produse, care ajută la protejarea planetei.
Așa a apărut o broșă. Din acelalși material sunt făcuți și cerceii. Prețurile pentru podoabele realizate din peturi pornesc de la 79 de lei și ajung până la 350 de lei. Sunt create de Ecaterina, o tânăra de 31 de ani care a început această afacere în 2016 din pasiune.
Ecaterina Colasîz, antreprenor: „Am înlocuit elemente pe care le foloseam și poate erau din alamă sau din compozite siliconate le-am înlocuit cu pet, bineînțeles că este un cost mai mic de producție pentru noi. Singurul meu venit provine de aici”.
Și Nicolae în vârstă de 44 de ani face mobilă din carton. Un pătuț costă 238 de lei, un scaun pentru copil 35 de lei, iar un pat poate să treacă de 1.000 de lei.
Ne spune că în primii ani a trebuit să investească toți banii și să se finanțeze din surse proprii.
Nicolae Baciu, antreprenor: „E un material care se poate recicla de 7 ori într-un ciclu de viață și practic avem și un sistem de takeback, luăm mobilierul de la părinți, îl reciclăm și îl introducem iar în circuit”.
Iar voluntarii unei organizații care se ocupă cu gestionarea deșeurilor electrocasnice ne spun că materialele reciclabile pot fi folosite în mai multe moduri.
Roxana Puia, marketing directorul Environ: „Dintr-un echipament electric transformat în deșeu cam 85%-90% poate fi reciclat. Vorbim de aluminiu, cupru, oțel, platină, argint, alamă sunt tot felul de materiale care pot fi recuperate și reintroduse în circuitul economic, ele fiind folosite la fabricarea altor tipuri de produse în industria auto, în industria mobilierului și evident și în industria echipamentelor electrice”.
Iar cei cărora le pasă de mediu cumpara produse sustenabile și sunt dispuși să plătească mai mult pentru servicii care protejează natura.
Clientă: „Când știi că ai ajutat cumva și la acest proces, mai mult de atât, cred că e frumos și important”.
Astfel de afaceri sunt în domenii precum moda, agricultura, energia regenerabilă și tehnologia verde.