Situația neschimbată la noul sediu pentru pașapoarte. Premierul, în vizită

×
Codul embed a fost copiat

Într-un sezon de cumplită aglomeraţie la ghişee, bucureştenii au inaugurat noul sediu pentru eliberarea paşapoartelor, amenajat într-un mall din cartierul Militari.

Obişnuiţi să stea la coadă ore în şir, sute de oameni s-au aşezat la rând încă de la ora 8, când s-a deschis centrul comerical.

Noul sediu numără 20 de ghişee pentru preluarea cererilor şi 3 pentru eliberarea paşapoartelor. În schimb, pentru plata taxei, cei 4 funcţionari prezenţi au fost depăşiţi de situaţie.

Iată care era atmosfera azi dimineaţă în noul sediu al direcţiei de paşapoarte Bucureşti deschis într-un centru comercial situat pe buleveardul Timişoara. Cei care au dorit să depună cererea pentru obţinerea paşaportului, trebuiau să coboare mai întâi la demisol, unde se achita taxa, apoi să urce la etajul doi unde se preiau documentele şi se fac fotografiile.

Înghesuiala pe care o vedeam aproape zilnic la sediul din Ilfov, Pipera, pare că s-a mutat acum aici. Funcţionarii, îmbrăcaţi toţi în uniforme, fiind pentru ei un eveniment festiv, încearcă o explicaţie.

Citește și
coada pasapoarte
Noul sediu al Serviciului de Paşapoarte, din mall-ul Plaza România, va fi deschis de luni, de la ora 8.30

Comisar şef Dan Marius: "Aripa dreapta nu se prezintă nimeni, de ce? Primele 20 de bonuri, din ce am văzut eu, nu aveau chitanţă platita".

Autorităţile speră că noul sediu ne va scapă de cozile infernale de până acum, însă la o privire mai atentă, lucrurile par neschimbate.

Odată cu noul sediu le-au închis pe cele de sector. Pentru obţinerea paşaportului, oamenii vor avea la dispoziţie doar două sedii - cel din Pipera şi cel din Piaţa Amzei.

 

Reporter: "Au fost angajaţi oameni în plus? Ştiam că aici era problema, erau puţini şi lucrau în ture"
Adrian Petcu, prefectul Municipiului Bucureşti: "Nu, funcţionăm cu angajaţii serviciului de paşapoarte Bucureşti, iar prin dispoziţia ministrului s-a prelungit programul pe perioada această de vârf până la ora 18:30 zilnic."

Degeaba au deschis autorităţile 20 de ghişee pentru eliberarea paşapoartelor, pentru că tot nu am scăpat de cozi. Acestea se formează la ghişeul trezoreriei, unde sunt doar 4 angajate.

La cozi au apărut şi persoane care achitau taxa pentru ... alţii. Unii oameni susţin că aceştia ar fi cerut bani pentru asta.

La marea inaugurare a apărut şi premierul României, care a vrut să afle de la cei prezenţi dacă sunt mulţumiţi. Tudose a mers şi în două birouri pentru a vedea condiţiile de acolo.

"În sfârşit sunt condiţii civilizate. Oamenii nu mai sunt nevoiţi să stea în soare şi în căldură, ba chiar pot să bea şi o cafea şi să mânânce pentru că birourile sunt pe acelaşi etaj cu restaurantele", a declarat premierul, potrivit News.ro.

Zeci de oameni s-au aşezat la coadă încă înainte de ora 8.30, când s-a deschis noul sediu din mall-ul Plaza România din Bulevardul Timişoara. În momentul în care s-au deschis uşile mall-ului, oamenii au luat-o la fugă spre cele două birouri de eliberare a paşapoartelor, aflate la parter şi la etajul al doilea.

Până în jurul orei 10.00, au fost depuse peste 200 de cereri de eliberare a paşapoartelor.

Noul sediu al Serviciului Public Comunitar pentru Eliberarea şi Evidenţa Paşapoartelor Simple Bucureşti va prelua activitatea a trei puncte de lucru din Capitală, respectiv cele situate în strada Ion Ţuculescu, numărul 42B, Sector 3, strada Străduinţei, numărul 1, Sector 4 şi strada Virtuţii, numărul 1-3, sector 6. Acestea şi-au încetat activitatea odată cu deschiderea noului sediu.

Programul normal pentru depunerea documentelor şi ridicarea paşapoartelor este între orele 8.30 şi 16.30 în zilele de luni, miercuri, joi şi vineri, respectiv 8.30 – 18.30 pentru ziua de marţi, iar, la solicitarea ministrului Carmen Dan, programul de lucru a fost prelungit pentru luna august, astfel că activitatea cu publicul se va desfăşura în fiecare zi lucrătoare de la ora 8.30 până la ora 18.30.

Taxele pentru eliberarea paşapoartelor pot fi achitate la ghişeul de Trezorerie deschis la nivelul -1 al centrului comercial, precum şi la unităţile bancare existente la acelaşi nivel, prin transfer bancar. De asemenea, rămân valabile şi celelalte modalităţi de plată: on-line - prin serviciile puse la dispoziţie de unităţile bancare şi prin mandat poştal la oficiile poştale.

Cetăţenii vor putea depune cereri şi ridica paşapoarte şi de la celelalte două puncte de lucru ale Serviciului Public Comunitar pentru Eliberarea şi Evidenţa Paşapoartelor Simple Bucureşti din Şoseaua Pipera, numărul 49 şi din Piaţa Amzei, numărul 13.

La toate cele trei sedii se vor elibera atât paşapoarte simple electronice, cât şi paşapoarte simple temporare.

Conform sursei citate, punctele de lucru ale Serviciului de Paşapoarte situate în strada Ion Ţuculescu, numărul 42B, Sector 3, strada Străduinţei, numărul 1, Sector 4 şi strada Virtuţii, numărul 1-3, sector 6, îşi încetează activitatea odată cu deschiderea noului sediu.

 

Articol recomandat de sport.ro
Gigi Becali a fost doborât de virusul HMPV, dar mărturisește: ”Prima dată în viața mea când mă bucur că am fost bolnav!”
Gigi Becali a fost doborât de virusul HMPV, dar mărturisește: ”Prima dată în viața mea când mă bucur că am fost bolnav!”
Citește și...
PNL vrea ca ministrul Carmen Dan să dea explicaţii în Parlament pentru scandalul de la paşapoarte
PNL vrea ca ministrul Carmen Dan să dea explicaţii în Parlament pentru scandalul de la paşapoarte

Deputatul PNL Florin Roman a declarat că liberalii doresc să o invite pe ministrul de Interne, Carmen Dan, la comisiile de specialitate, pentru a da explicaţii cu privire la managementul defectuos de la Serviciul de Paşapoarte.

Noul sediu al Serviciului de Paşapoarte, din mall-ul Plaza România, va fi deschis de luni, de la ora 8.30
Noul sediu al Serviciului de Paşapoarte, din mall-ul Plaza România, va fi deschis de luni, de la ora 8.30

Noul sediu al Serviciului de Paşapoarte Bucureşti va fi deschis de luni, de la ora 8.30, în mall-ul Plaza România şi va prelua activitatea a trei puncte de lucru din Capitală, care vor fi închise.

Cozi interminabile și la schimbatul buletinelor
Cozi interminabile și la schimbatul buletinelor

E sezonul cozilor uriaşe nu doar la paşapoarte, ci şi la Direcţiile de Evidenţă a Populaţiei. Românii veniţi din străinătate vin să îşi schimbe buletinele, iar oamenii aşteaptă ore în şir pentru a primi un bon de ordine.

Recomandări
Mii de polițiști din mai multe județe protestează față de prevederile ordonanței „trenuleț”: „Opriţi bătaia de joc”
Mii de polițiști din mai multe județe protestează față de prevederile ordonanței „trenuleț”: „Opriţi bătaia de joc”

Mii de polițiști protestează în toată țara, nemulțumiți că Guvernul le-a tăiat din venituri de la 1 ianuarie, prin ordonanța de austeritate. În București, agenții au venit la serviciu, dar stau în intersecții și refuză să muncească.

Românii care călătoresc în Anglia au nevoie de o nouă viză, de la 2 aprilie. Cât costă Autorizația Electronică de Călătorie
Românii care călătoresc în Anglia au nevoie de o nouă viză, de la 2 aprilie. Cât costă Autorizația Electronică de Călătorie

Românii și toți ceilalți cetățeni europeni vor avea nevoie de o Autorizație Electronică de Călătorie (ETA) pentru a intra în Marea Britanie, începând cu 2 aprilie 2025.

 

Ce este HMPV, virusul respirator care se răspândeşte în China. Mai multe țări au înregistrat o creștere a cazurilor pozitive
Ce este HMPV, virusul respirator care se răspândeşte în China. Mai multe țări au înregistrat o creștere a cazurilor pozitive

China se confruntă cu un focar de metapneumovirus uman (HMPV).