În prag de campanie electorală, premierul cere măsuri împotriva comercianților care practică „shrinkflation”: „O înșelăciune”
Premierul Marcel Ciolacu promite sancționarea comercianților care practică ”shrinkflation”, respectiv reducerea gramajului produsului, fără a i se scădea prețul.
Cu o zi înainte de începerea oficială a campaniei electorale, premierul Marcel Ciolacu descoperă și el ”shrinkflation”, practica înșelătoare a comercianților care reduc gramajul produselor, fără a le și ieftini în mod corespunzător.
Știrile PRO TV au atras recent atenția asupra acestui fenomen practicat la nivel mondial, care a ajuns și în România.
”Shrinkflation” (de la englezescul ”shrink”, care înseamnă micșorat, contractat, redus- n.red.) este o formă de înșelăciune foarte simplă: producătorii reduc gramajul fără a tăia și din preț, iar în multe cazuri ambalajul rămâne la fel pentru a nu ridica suspiciuni. În final, clientul are pe raft un produs la același preț, dar la o cantitate mai mică.
Premierul Ciolacu consideră și el din start acest fenomen ca fiind o formă de înșelăciune și a promis joi sancțiuni dure pentru comercianții din România care vor practica ”shrinkflation”.
”Este o formă de înșelăciune împotriva consumatorilor”
”Încep cu un subiect care, din păcate, este tot mai prezent în statele europene și pare că a ajuns și la noi: faptul că unii comercianți au scăzut gramajul la produse, dar au lăsat prețurile la fel de mari. Consider că aceasta este o formă de înșelăciune împotriva consumatorilor! Este în fapt o scumpire „camuflată” și nejustificată economic sub un ambalaj foarte asemănător.
Cer tuturor autorităților de control din România să intervină urgent! Iar în paralel, să pregătim o reglementare, pe modelul francez: producătorii să fie obligați să semnaleze vizibil pe ambalaj că au redus gramajul, dacă prețul produsului a rămas neschimbat. Și, evident, sancțiuni dure pentru nerespectarea acestei obligații”, a declarat Marcel Ciolacu înaintea ședinței de Guvern.
Asociaţiile de comercianţi sunt de părere că 20 la sută dintre produsele de pe piaţa din România ar fi deja afectate de această formă de înșelăciune.
Sursa: StirilePROTV
Etichete: inselaciune, marcel ciolacu, masuri, sanctiuni, comercianti, shrinkflation,
Dată publicare:
09-05-2024 12:42