Un nou scandal la Tokyo. Principalul responsabil al ceremoniei de deschidere a JO a fost demis
A izbucnit un nou scandal legat de Jocurile Olimpice de la Tokyo. Principalul responsabil al ceremoniei de deschidere a fost demis cu o zi înaintea evenimentului.
Asta, după ce au apărut înregistrări cu el, de acum 23 de ani, când fostul comediant făcea glume despre Holocaust, într-un scheci. Fără spectatori străini și cu foarte puțini japonezi pe arenele sportive, cu pericolul unei explozii a infectărilor, Japonia se pregătește pentru pierderi economice uriașe provocate de Olimpiada deja amânată cu un an. Totul, din cauza pandemiei de Covid.
Seiko Hashimoto, președinte Tokyo 2020: „Am aflat că în cadrul unui moment artistic, în trecut, Kentaro Kobayashi a folosit un limbaj dispreţuitor faţă de un fapt istoric tragic. Astfel, Comitetul de organizare a JO Tokyo 2020 l-a demis astăzi pe domnul Kobayashi.”
Directorul ceremoniei de deschidere este deja al patrulea responsabil al echipei care este înlăturat, de la începutul anului. Zilele trecute, un compozitor a fost demis după ce s-a aflat că își hărțuia colegii cu dizabilității în timpul școlii. În martie, directorul de creație a fost nevoit să se retragă după ce a jignit un actor mai plinuț. Iar în februarie, directorul comitetului de organizare și-a dat demisia după ce a făcut remarci despre femei, considerate nepotrivite.
Cu numărul de infectări din nou în creştere inclusiv în satul olimpic, mulţi japonezi protestează.
"Este iresponsabil să organizezi Jocuri Olimpice în plină pandemie! Oamenii vin aici din întreaga lume, infectările vor exploda, vor fi multe decese. Competiţia trebuie să se oprească! "
"Guvernul japonez a considerat o prioritate organizarea Jocurilor Olimpice şi nu viaţa noastră sau tot ce înseamnă sănătatea publică. "
Nu prea se simte spiritul olimpic în oraşul gazda... Tokyo este în stare de urgență sanitară. Doar 20% dintre japonezi sunt complet imunizați, iar oamenii sunt îndemnați să stea acasă pe timpul competiției. De altfel, printre restricții se numără și interzicerea vânzării de alcool în restaurante.
Unele dintre marile companii nipone au plătit 3 miliarde de dolari pentru a-și asocia imaginea cu cele cinci inele olimpice, dar acum își văd speranțele năruite.
Wang, CNN: "Mă aflu în vârful Tokyo Skytree, cel mai înalt turn de televiziune din lume. Este unul dintre numeroșii sponsori olimpici japonezi nevoiți să-și anuleze sau să restrângă evenimentele promoționale legate de Olimpiadă."
Akio Shinya, Director executiv Tokyo Skytree: "Din cauza Covid, nu e momentul potrivit să facem festivaluri. Am anulat evenimente, am renunțat să mai aducem torța olimpică până aici."
Toyota, unul dintre principalii sponsori olimpici, a renunțat la reclamele tv asociate cu Olimpiada de la Tokyo.
Robert Maes, Sport Marketing Executive: "Există semnul celor cinci inele olimpice și tot ce era asociat în mod pozitiv cu Olimpiada: spiritul olimpic, plăcerea, tinerețea, ideea strălucitoare de competiție sportivă. Dar toate acestea cam lipsesc, de data asta."