România a ajuns a doua piață din lume, ca număr de comenzi făcute prin Glovo. “E o creștere incredibilă”
Comenzile de mâncare prin aplicația Glovo au crescut cu 45% în România, numai anul trecut, o creștere care poziționează România pe locul doi în lume - ca număr de tranzacții - după Spania, țara în care s-a lansat platforma.
“Este o creștere incredibilă”, spune Sacha Michaud, co-fondator Glovo, într-un interviu pentru stirileprotv.ro, realizat de Marian Andrei.
Sacha Michaud: “Nu facem publice datele totale (despre numărul livrărilor zilnice - n.r.), dar România e un exemplu bun. Am crescut cu 45% anul trecut. Tranzacțiile pe Glovo în Romania,anul trecut, au depășit 430 de milioane. (...) Este o creștere incredibilă, pentru o piață de mari dimensiuni.”
Marian Andrei: “Într-un top 3 sau 5, unde se găsește România?”
Sacha Michaud: “Ca număr de comenzi? E a doua piață, după Spania. Ca tranzacții, nu, pentru că sunt sume mai mici decât în alte țări. Dar o să ajungem și acolo”
“Pandemia ne-a ajutat. Livrările au crescut imens”
“Am fost definiți că serviciu esențial în lockdown. Asta ne-a salvat partenerii. Restaurantele nu erau deschise, dar puteau opera prin livrări. Evident, livrările au crescut imens”, spune Michaud, care explică, astfel, succesul înregistrat de platformele de livrare în anii de pandemie.
Pe de altă parte, Sasha Michaud a explicat că și restaurantele trebuie să-și adapteze infrastructura la noul model de business care implică livrări de mâncare online.
Sacha Michaud: “Să zicem că au 20 de mese. Bucătăria e făcută pentru 20 de mese. Dar apare Glovo, și le aduce cu 25% mai multe comenzi. Și bucătăria nu e făcută să facă față.
Multe restaurante au înțeles că platformele digitale sunt utile, și au construit bucătarii care nu sunt deschise publicului. Acolo se ocupă de comenzile suplimentare, mai ales în orele de vârf.
(...) În România avem un proiect cu 12 bucătarii pe care le oferim restaurantelor, pentru a găti pentru Glovo. Ei doar aduc ustensilele."
“Încă nu suntem profitabili. Probabil în 2024”
Glovo este prezentă în 25 de țări, cu zeci de mii de angajați și livratori. Și totuși, după opt ani de prezență pe piață, peste un miliard de euro investiți în mai multe runde de finanțare, și milioane de comenzi livrate, platforma încă nu face profit.
Marian Andrei: E Glovo profitabil acum? După toate rundele de finanțare...
Sacha Michaud: “La nivel global, încă nu suntem profitabili. Vrem să devenim profitabili înainte de finalul lui 2024. (..) Durerea există, încă ne dezvoltăm. E un domeniu competitiv, cu volum mare și profit mic. Nu suntem profitabili. Avem diverse dureri, fiind o organizație mai mare.”
Glovo este un start-up spaniol, fondat în 2015 de Sacha Michaud și Oscar Pierre. La scurt timp după lansarea aplicației, au început să apară primii clienți (restaurante și magazine), dar și livratori, care voiau să-și rotunjească veniturile. La început, chiar și cei doi fondatori făceau livrări ca să acopere cererea. Și acum fac asta, ocazional, ca să ia pulsul afacerii, după cum spun ei.