Trenul care a deraiat în SUA avea viteza de trei ori mai mare decât cea permisă. Filmul accidentului
Viteza de trei ori mai mare decât cea permisă pe acel tronson - 128 de kilometri în loc de 48 - pare să fie cauza tragediei feroviare care s-a produs luni seară în statul american Washington.
Cel puţin trei oameni au murit şi aproximativ 100 au fost răniţi, după ce garnitura a deraiat de pe un pod peste o autostradă. Un vagon a căzut pe şosea, iar alte două au rămas suspendate. Printre răniţi se numără şi mai mulţi șoferi ale căror mașini au fost strivite de vagonul prăbușit.
După curbă, la intrarea pe podul peste autostrada I-5, trenul a deraiat.
”Încă evaluăm situaţia. Dar avem vagoane care au ieşit de pe şine, unele au căzut pe autostradă..." - este un fragment din transmisiunea radio de urgenţă, în primele momente după deraierea trenului care efectua o cursa între Seattle și Portland.
Aproape toate vagoanele au sărit de pe şine, iar unul dintre acestea, care s-a răsturnat, a căzut pe şoseaua intens circulată.
"Erau vagoane care căzuseră pe ambele părți ale podului și atârnau dasupra autostrăzii. Am văzut ceea ce părea un camion și un microbuz, care erau chiar sub pod și care au fost lovite frontal”, povestește un martor.
Primele indicii sugerează că trenul a deraiat după ce ar fi lovit ceva aflat pe linii. Mulţi călători au rămas prinşi în vagoane.
”Luminile au început să pâlpâie, s-au stins, iar eu m-am trezit inclinandu-mă la un unghi de 45 de grade, aproape prăbușindu-mă. Scaunele din față mea se clătinau și ele... Era greu să-ți ții echilibrul”, spune un pasager.
"Trenul s-a înclinat într-o parte și deodată s-a făcut întuneric... au început să zboare toate lucrurile în vagon", povestește alt călător.
Raniţii au primit îngrijiri chiar la locul accidentului, lângă pasajul de cale ferată, aproape de oraşul DuPont, la sud-vest de Tacoma.
În vagoane erau zeci de de călători, iar garnitura avea o viteză de peste 130 de kilometri pe ora. Lucrările la nouă cale ferată pentru trenuri de viteză au început în 2010 şi au costat peste 180 de milioane de dolari, conform Departamentului pentru transporturi al statului Washington.