"Un mister fara precedent". Patru cauze posibile pentru disparitia avionului Malaysia Airlines

avion Malayesian Airline

In timp ce forte internationale impresionante continua cautarile avionului Malaysia Airlines, specialistii aviatici inainteaza 4 teorii in legatura cu evenimentele care au condus la aceasta tragedie.

La mai bine de 48 de ore de la disparitia avionului Malaysia Airlines, soarta zborului MH370, care facea legatura intre Kuala Lumpur si Beijing, avand la bord 227 de pasageri de 14 nationalitati ramane invaluita in mister.

"Din nefericire, nu am gasit nimic care sa apartina avionului si cu atat mai putin aparatul", a declarat directorul luni aviatiei civile din Malaezia, Azharuddin Abdul Rahman, care a apreciat ca disparitia este "uimitoare" si "fara precedent".

Fie ca este vorba despre o eroare tehnica sau un atac terorist, raspunsurile in cazul zborului MH370 nu vor fi aflate cu exactitate decat dupa ce ramasitele aeronavei Malaysia Airlines vor fi gasite. Investigatia ar putea dura luni sau chiar ani.

Insa, pentru moment expertii aviatici inainteaza cateva cauze posibile, relateaza The Guardian.

Citește și
Malaysia Airlines
S-a ciocnit cu un alt avion. Aeronava disparuta in mod misterios a avut un varf de aripa rupt in urma cu doi ani

1. Dezintegrarea in aer

Pe masura ce cautarile epavei continua, probabilitatea unui atac terorist este din ce in ce mai mare, mai ales dupa depistarea pasapoartelor false folosite de doi pasageri pentru imbarcare. Ciudat este si faptul ca acestia isi cumparasera biletele simultan, de la aceeasi agentie, aveau locuri unul langa celalalt si urmau sa isi continue calatoria de la Beijing, destinatia cursei, pana la Amsterdam, dupa care drumurile lor se desparteau.

Conform specialistilor, faptul ca avionul Malaysia Airlines a disparut de pe radare la doar 40 de minute de la decolarea de pe aeroportul din Kuala Lumpur si lipsa aproape uimitoare a oricarui tip de comunicatii intre echipaj si turnul de control sugereaza un incident brusc si catastrofic.

Nu sunt indicii care sa duca catre ipoteza unei bombe aflate la bord. Cautarile extinse pe zone mari, din ultimele doua zile, ramase fara niciun succes pana acum, ar sugera ca avionul s-a dezintegrat in aer si nu s-a distrus la impact.

2. Eroare tehnica

Specialistii au mentionat in repetate randuri de la anuntul disparitiei ca avionul Malaysia Airlines se afla in regimul de croaziera cand radarele nu l-au mai putut localiza, adica in cea mai sigura parte a zborului. Aterizarea si decolarea raman cele mai periculoase momente in timpul unui zbor.

Boeingul celor de la Malaysia Airlines zburase fara probleme peste 53.000 de ore - insa un incident petrecut in 2012, in timpul unor manevre de parcare, a dus la avarierea unui aripe. Ultima verificare, din 23 februarie 2014, nu a aratat ca ceva ar fi in neregula cu aparatul de zbor.

Cu toate acestea, erorile tehnice sunt implauzibile sau inexplicabile pana sunt descoperite. Acest model, Boeing 777-200, detine un record de siguranta. In peste 2 decenii, de cand a fost dat in folosinta, modelul a cunoscut primul accident fatal acum 8 luni, cand o cursa Asiana Airlines a ratat aterizarea pe aeroportul din San Francisco.

In 2008, un acelasi model apartinand British Airways, a depasit pista aeroportului Heathrow, oprindu-se la doar cateva sute de metri de o zona comerciala aglomerata.

3. Prabusire intentionata

O alta ipoteza luata in considerare este aceea ca avionul Malaysia Airlines a fost prabusit intentionat in mare, la presiunea unui atac terorist sau a unei sabotari de la bord, precum incercarea de sinucidere a pilotului.

Cu toate ca aceasta ultima teorie este una fara precedent, a fost considerata de unele voci drept motivul prabusirii avionului EgyptAir in 1999, accident ce a dus la moartea a 214 oameni.

4. O combinatie de evenimente

Situatia avionului Malaysia Airlines ar putea fi similara cu cea a aeronavei Air France, disparuta de pe radare in iunie 2009. Avionul Airbus A330-200 cu 228 pasageri la bord s-a prabusit in Oceanul Atlantic, la circa 600 km in largul coastelor braziliene.

La 3 ani de la accident, raportul expertilor a mentionat o combinatie de evenimente drept cauza a prabusii: o pierdere de date din cauza inghetarii sondelor Pitot, o procedura de urgenta neadaptata la acest caz, insa si absenta unui raspuns adecvat al echipajului.
 

Articol recomandat de sport.ro
Kosovarii nu au uitat de România! Cum au reacționat după tragerea la sorți a preliminariilor Cupei Mondiale
Kosovarii nu au uitat de România! Cum au reacționat după tragerea la sorți a preliminariilor Cupei Mondiale
Citește și...
LOST. Avionul disparut din Malaysia, ziua 12 LIVE UPDATE. Mai multe date au fost sterse din simulatorul de zbor al pilotului
LOST. Avionul disparut din Malaysia, ziua 12 LIVE UPDATE. Mai multe date au fost sterse din simulatorul de zbor al pilotului

Ancheta care-i vizeaza pe cei 239 de pasageri si membri ai echipajului zborului MH370 nu a dezvaluit nimic suspect, iar "date" au fost sterse din simulatorul de zbor confiscat la domiciliul pilotului, au anuntat miercuri autoritatile malaysiene.

S-a ciocnit cu un alt avion. Aeronava disparuta in mod misterios a avut un varf de aripa rupt in urma cu doi ani
S-a ciocnit cu un alt avion. Aeronava disparuta in mod misterios a avut un varf de aripa rupt in urma cu doi ani

Oficialii companiei Malaysia Airlines au confirmat intr-o conferinta de presa, duminica dimineata, ca avionul care a disparut vineri in drum spre Beijing, a avut rupt varful unei aripi in 2012.

O studenta din China a renuntat in ultima clipa sa se urce in
O studenta din China a renuntat in ultima clipa sa se urce in "avionul fantoma", disparut vineri, in Marea Chinei de Sud

O studenta din China, Jessie Yee Wai Ching, a dezvaluit unui post TV din Malaezia ca trebuia sa se afle printre pasagerii aeronavei Malaysia Airlines, disparuta vineri noapte, deasupra Marii Chinei de Sud, relateaza The Guardian.

Recomandări
De ce depinde soarta negocierilor pentru formarea noului Guvern. Răspunsul pe care îl așteaptă fiecare partid din coaliție
De ce depinde soarta negocierilor pentru formarea noului Guvern. Răspunsul pe care îl așteaptă fiecare partid din coaliție

Începe o săptămână de foc pentru partidele pro-europene care negociază formarea noului Guvern. Liderii PSD, PNL, USR și UDMR se vor reuni pentru a discuta despre programul comun de guvernare, pe baza datelor din buget.

Iarna începe să-și intre în drepturi. Zonele în care este anunțat viscol. Vântul va bate cu până la 120 de km/h
Iarna începe să-și intre în drepturi. Zonele în care este anunțat viscol. Vântul va bate cu până la 120 de km/h

Iarna pare că își intră în drepturi, cel puțin la altitudini mari. Meteorologii anunță că, de la ora 10:00, până marți seara, la ora 21:00, în zona de munte va bate vântul cu până la 90 de km pe oră.

Acum 35 de ani, la Timișoara, s-a strigat pentru prima dată „Libertate”. Cum a început Revoluția din decembrie 1989
Acum 35 de ani, la Timișoara, s-a strigat pentru prima dată „Libertate”. Cum a început Revoluția din decembrie 1989

Ziua de 16 decembrie 1989 a rămas în istorie ca reprezentând începutul sfârşitului pentru regimul condus de Nicolae Ceauşescu.