Trei avioane Boeing au aterizat de urgenta in SUA. Vezi flota romaneasca
Trei aterizari de urgenta ale unor avioane Boeing, in care nu se putea respira fara masca de oxigen, au pus pe jar autoritatile din Aviatia Civila. Intre timp, specialistii ar putea cere verificarea tuturor modelelor de acest tip.
Un Boeing 757, care asigura o legatura intre Boston (Massachussets, nord-est) si Insula Saint Thomas, in Insulele Virgine americane, a fost nevoit sa aterizeze pe Aeroportul JFK din New York, la pranz, a anuntat un purtator de cuvant al Autoritatii Aviatiei Civile (FAA), Jim Peteres.
"Echipajul a anuntat o pierdere a presiunii in cabina", a declarat acest purtator de cuvant, adaugand ca motivul este in continuare necunoscut.
FOTO Boeing 747-8 Intercontinental. O bijuterie in care incap 467 pasageri
Niciun pasager sau membru al echipajului nu a fost ranit, a adaugat el. American Airlines nu a putut fi contactata, duminica, pentru a prezenta o pozitie.
Vineri dupa-amiaza, un incident a afectat un Boeing 737 al companiei Southwest Airlines, caruia i-a fost smulsa o parte a acoperisului, la putin timp dupa decolare, la Phoenix (Arizona, sud-vest).
Avionul, care se indrepta catre Sacramento (California, vest), a aterizat la o baza aeriana de la Yuma (Arizona). Un membru al echipajului si un pasager au fost usor raniti. Incidentul a determinat Southwest sa inspecteze 79 de avioane Boieng 737.
Duminica, societatea a anuntat ca a gasit "mici fisuri sub suprafata" a alte trei avioane, potrivit BBC.
Reusita pentru Boeing 787 Dreamliner! A efectuat primul zbor international
Vineri dimineata, un alt avion, al companiei American Airlines, un Boeing 737, care asigura o legatura intre Washington si Chicago, a aterizat de urgenta pe un aeroport, la Dayton (Ohio, nord), dupa ce patru pasageri au lesinat, iar altii se simteau rau.
Originea problemei nu a fost comunicata. Aceste incidente intervin la o luna dupa ce Statele Unite au dezactivat, urmate de Canada si Franta, sisteme care furnizau oxigen in toaleta anumitor modele de avioane, de teama ca ar putea fi utilizate de teroristi.
Agentia Aviatiei Civile aprecia, atunci, ca depresurizarea este un eveniment "extrem de rar" in avioane.
TAROM opereaza in prezent pe zborurile externe si interne cu o flota compusa din 18 aeronave:
• 4 aeronave BOEING 737-700
• 2 aeronave AIRBUS A318-111
• 5 aeronave BOEING 737-300
• 7 aeronave ATR 42-500
BLUE AIR opereaza si ea cu avioane Boeing:
Boeing 737, seria 737-300, seria 737-400 si seria 737-500, cu capacitati intre 120 si 170 de locuri.
In 2008, Blue Air a semnat un contract de achizitionare a 5 avioane Boeing 737 Next Generation, 3 fiind seria 900 ER, iar 2 fiind seria 800. Avioanele ce vor completa flota companiei romanesti vor fi echipate cu Blended Winglets, tehnologie ce imbunatateste consumul de combustibil, reducand considerabil emisiile de noxe, acestea urmand a fi livrate in urmatorii 4 ani.
Smokey, motanul care toarce ca o turbina de avion. Asculta-l aici