Topul bolizilor la salonul auto din New Delhi. S-a renuntat la economie si s-a revenit la lux
Salonul auto de la Detroit a revenit la menirea sa, masinile. Asta spun organizatorii, multumiti ca exponentii si vizitatorii nu mai vorbesc de economie, ci de performantele si eleganta bolizilor.
Insa marii constructori nu-si permit sa neglijeze pietele in dezvoltare. Asa ca o adevarata flotila de masini luxoase a poposit la expozitia de la New Delhi ca sa-i seduca pe super-bogatii Indiei.
Americanii sunt hotarati sa recupereze rapid anii pierduti din cauza recesiunii. Dovada sta si un Chebrolet Miray, o masina aflata deocamdata la stadiul de concept, dar care promite multe.
Construit din fibra de carbon si cu alura unui avion de lupta, Miray are toate sansele sa ajunga in garajele miliardarilor arabi, chinezi sau indieni. Ca si limuzina Bentley Continental, splendid simbol al bogatiei.
La acelasi nivel cu Bentley Continental, dar la mii de kilometri departare, in India, evolueaza alte doua marci britanice de exceptie - Jaguar si Land Rover. Ajunse in portofoliul indienilor de la Tata Motors, ambele marci s-au redresat spectaculos gratie exporturilor in tarile emergente- China, Rusia, Brazilia si India.
Asadar, o oportunitate imensa pentru marii constructori auto. Tocmai de aceea, de la New Delhi nu lipsesc cei trei constructori germani de top: BMW, Mercedes si Audi.
Gemenii Kapoor, prosperi oameni de afaceri, s-au imbogatit din vanzarea de biciclete. Acum insa, au in garaj cate o mica flotila de masini, una si una.
Cu toate ca si-a incetinit un pic avantul, economia indiana tot are o crestere economica de 7%. Asa ca Mercedes spera ca-n urmatoriul deceniu sa-si mareasca de zece ori vanzarile.