Țara care vrea să se promoveze turistic ca fiind „punctul G al Europei”
Puţină îndrăzneală nu strică niciodată, sunt de părere autorităţile din Vilnius, Lituania. Acestea au de gând să pună oraşul pe harta turistică a lumii, prezentându-l drept "punctul G al Europei".
Este sloganul care va fi folosit în campaniile publicitare derulate în străinătate. Iar localnicilor li se pare o idee excelentă.
"Vilnius, punctul G al Europei. Nimeni nu ştie unde este, dar, dacă îl găseşti, e superb", e textul de pe un afiş care a devenit viral în Lituania în ultimele zile. Textul e completat de de fotografia unei femei aflate pe un cearşaf cu harta Europei şi care strânge în pumn Lituania.
Inga Romanovskiene, Oficiul de Turism Vilnius: "Am convenit să folosim această idee pentru a reprezenta Vilniusul în străinătate. Am văzut multe reacţii pozitive pe reţelele de socializare şi considerăm asta un test. Oamenilor le place, asta e foarte important."
"Proaspătă", "plină de caracter", "prea frumoasă ca să fie adevărată" - aceştia sunt termenii în care a fost descrisă idea de oamenii din turism, media şi publicitate. Culmea e că au avut-o doi studenţi care au postat-o pe Facebook şi a devenit virală.
Jurgis Ramanauskas, coautor al posterului:"Am făcut posterul cu o cameră împrumutată, pe podeaua casei, cu cearşafurile mele. Vom face altul, mult mai bun."
Reporter: "Fata e prietena ta?"
Jurgis Ramanauskas, coautor al posterului: "Nu, e sora mea."
Localnicii n-au fost ofensaţi de idee, deşi Vilniusul e un oraş cu o istorie de aproape şapte secole şi un centru vechi inclus în patrimoniul UNESCO.