Rusia si China construiesc cea mai lunga cale ferata de mare viteza din lume. Proiectul costa 230 de miliarde de dolari
Rusia si China analizeaza construirea unei linii ferate de mare viteza intre Moscova si Beijing, cea mai lunga din lume, care ar reduce durata calatoriei cu trenul intre cele doua capitale de la sase zile la numai doua, potrivit presei din China.
Proiectul ar costa peste 230 de miliarde de dolari, iar calea ferata ar avea o lungime de peste 7.000 de kilometri, de peste trei ori mai mare decat cea mai lunga linie de mare viteza existenta in prezent, intre Beijing si orasul Guangzhou din sudul Chinei., relateaza Mediafax, citand AFP. Noua cale ferate de mare viteza ar reduce la 2 zile durata calatoriei cu trenul pe ruta Moscova-Beijing.
Noua ruta feroviara de mare viteza ar fi un simbol puternic al legaturilor politice dintre Moscova si Beijing, care fac ca reprezentantii celor doua tari sa voteze deseori impreuna in Consiliul de Securitate al ONU. Aceste legaturi s-au intarit in ultima perioada, pe fondul criticilor occidentale la adresa presedintelui rus Vladimir Putin, din cauza rolului Rusiei in conflictul din Ucraina.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Cele doua parti au incheiat in aceasta saptamana un memorandum de intelegere, in timpul unei vizite a premierului chinez Li Keqiang la Moscova, in care partea chineza si-a exprimat interesul pentru construirea unei linii feroviare rapide intre Moscova si Kazan, in regiunea Tatarstan, bogata in petrol, a relatat televiziunea chineza de stat.
Linia ferata, cu o lungime de 803 kilometri, ar fi primul tronson din ruta catre Beijing. Trenurile de pasageri circula intre Beijing si Moscova din 1954 si efectueaza doua curse pe saptamana.
China detine cea mai mare retea feroviara de mare viteza din lume, construita de la zero in mai putin de 10 ani si bazata pe tehnologie provenita de la companii straine, precum Alstom (Franta), Siemens (Germania) si Kawasaki Heavy Industries (Japonia).
Reputatia Chinei a fost sifonata in urma unui accident din 2011 in care a fost implicat un tren de mare viteza, soldat cu moartea a cel putin 40 de pasageri si ranirea altor cateva sute. In prezent, China vrea sa exporte aceasta tehnologie, construind deja retele feroviare de acest tip in Turcia si Venezuela.