Rusia importă prin Moldova piese de schimb pentru avioanele sale. Cum a luat pe furiș echipamente de 1,2 miliarde de dolari
Rusia continuă să importe piese de schimb vitale pentru industria sa aeronautică, în ciuda sancțiunilor occidentale, care interzic strict acest comerț companiilor producătoare. Unul dintre intermediarii folosiți de Moscova este Republica Moldova.
Companiile aeriene ruse au continuat să importe piese de schimb pentru aeronavele lor, în ciuda sancțiunilor menite să întrerupă fluxul de echipamente cheie, scrie The Moscow Times, care citează date vamale prezentate de Reuters.
Astfel, Ural Airlines, Norwdind Airlines, S7, Aeroflot și alte companii aeriene ruse au importat piese de schimb în valoare de 1,2 miliarde de dolari de la terți, perioada mai 2022 - iunie 2023.
Alegeri 2024
07:25
Campania electorală s-a terminat. Cele mai marcante momente, de la zboruri private la ferme de troli și acuzații de spionaj
07:08
LIVE TEXT Alegeri prezidențiale 2024 | A doua zi de alegeri în diaspora. 46.000 de alegători au votat până sâmbătă ora 10:00
21:23
Ciolacu reafirmă că, dacă este ales preşedinte, l-ar desemna premier pe Bolojan şi că îşi doreşte o coaliţie cu PNL
20:58
Marcel Ciolacu este favorit clar pentru câștigarea alegerilor pe platforma pe care s-a pariat masiv în favoarea lui Trump
Valoarea reală a importurilor este probabil mult mai mare, deoarece Reuters a luat în considerare doar transporturile directe către companiile aeriene ruse și unitățile de întreținere ale acestora. Nu a inclus transporturile către alte companii din Rusia.
Potrivit sursei citate, furnizorii intermediari ai companiilor aeriene ruse sunt în China, Turcia, Emiratele Arabe Unite, Moldova, Tadjikistan și Kârgâzstan.
Piesele de schimb esențiale includ dispozitive Northrop Grumman ale corporației americane, supape de presiune din cabină, afișaje din carlingă, tren de aterizare și filtre de apă.
Aceste piese sunt esențiale pentru menținerea navigabilității avioanelor 541 Boeing, Airbus-uri și alte avioane occidentale ale Rusiei.
La început a fost un șoc, dar rușii au reușit să se descurce după 2-3 luni
Companiile aeriene ruse au aproximativ 150 de avioane de pasageri fabricate intern în flotele lor.
Sectorul aerian al țării a fost unul dintre primii afectați de sancțiunile occidentale și de consecințele economice ale invadării Ucrainei de către Moscova, în februarie 2022.
„La început a fost un șoc, nimeni nu a știut ce să facă”, a spus Oleg Panteleev, șeful think-tank-ului de aviație AvaPort din Moscova.
„După două-trei luni, au fost găsite însă noi canale de aprovizionare și, după șase sau nouă luni, au apărut deja destul de multe alternative, care au permis o reducere a prețurilor și a timpilor de livrare”, a declarat Panteleev pentru Reuters.
Transportatorii aerieni s-au confruntat inițial cu probleme legate de întreținerea aeronavelor, după ce a fost întrerupt lanțul de aprovizionare cu piese de schimb și actualizări de software, dar raportul Reuters sugerează că cel puțin unele dintre aceste probleme au fost rezolvate sau atenuate.
Departamentul de Comerț al SUA și Uniunea Europeană au declarat ambele pentru Reuters că aplică controale la export pentru sectorul aviației din Rusia.
„În unele țări sunt puse în aplicare sisteme de monitorizare, control și blocare a re-exporturilor”, a declarat un oficial anonim al UE.
Sursa: StirilePROTV
Etichete: Rusia, avioane, Republica Moldova, sanctiuni, tehnologie, schimb, piese, intermediari,
Dată publicare:
23-08-2023 13:44