Romania vrea sa reia cursele de feribot pana in Georgia. Planul prin care Guvernul vrea sa aduca pe mare gaze din Azerbaidjan
Romania vrea sa reia cursele de feribot care sa traverseze Marea Neagra, pana in Georgia. Vapoarele ar putea transporta si marfuri dinspre Asia Centrala, completand astfel celebrul "Drum al Matasii".
Premierul Victor Ponta a anuntat de la Tbilisi ca am putea aduce si gaze lichefiate pe mare.
Georgia este o tara de 4 milioane de locuitori, din care 1,3 milioane se concentreaza in capitala Tbilisi. Cu toate ca este aproape cat Muntenia si inca doua trei judete ca suprafata, iar ca populatie, cat Bucuresti, plus judetul Ilfov, este foarte importanta din punct de vedere strategic, pentru ca toate conductele de titei, dar si drumurile comerciale, traverseaza aceasta tara in drumul lor dinspre Asia Centrala catre Europa.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Asa ca in vizita sa de doua zile in Georgia, premierul Ponta a vrut sa reinvie proiectul de transport al gazului din Azerbaidjan pana in Constanta.
"Sunt proiecte care chiar daca nu se pot face intr-un termen foarte scurt devin cu atat mai importante cu cat, iata, regiunea se confrunta cu crize care pun sub semnul intrebarii siguranta energetica", spune Victor Ponta.
Seful executivului de la Tbilisi, fost ministru de interne al tarii, a vorbit si despre traversarea Marii Negre cu feribotul.
Irakli Garibashvili, premier Georgia: "Am discutat importanta reluarii liniei de feribot intre porturile din Romania si Georgia".
Cursele care au legat intre 1999 si 2001 Constanta de Batumi ar putea creste exporturile, dar si turismul, spun oficialii. In afara intentiilor oficiale si a limbajului diplomatic, romanii si georgienii au foarte multe in comun. Tara lor arata si functioneaza la fel ca Romania in anii '95-'96. Sunt doar cateva cladiri moderne, ecologice. In rest sunt doar blocuri, ghetouri si cartiere vechi.
In schimb, georgienii nu prea au probleme cu normele de poluare. Adica legea lor nu prevede Euro 4, Euro 5. Toate masinile circula fara ITP, fara RCA si cu foarte putine verificari.
Moneda lor, Lari, valoareaza 50 de bani, dar raportata la dolarul american, cotatia este de 1,7. Pentru ca nu au accize, combustibilii, alcoolul si tigarile costa doar o treime din preturile practicate la noi. Cu distractia ieftina asigurata, georgienii au dezvoltat un adevarat cult pentru petreceri, la care danseaza in costume traditionale.