Mai multe companii aeriene din Europa modifica procedurile dupa prabusirea avionului Germanwings din Franta

cockpit

Tragedia din Alpii francezi a convins mai multe companii aeriene din Europa ca e nevoie sa fie schimbat protocolul de zbor!

Incepand de vineri, transportatori din Marea Britanie, Islanda, Norvegia si Canada vor impune ca in cockpit sa se afle in permanenta doua persoane. O asemenea regula ar fi schimbat - poate - finalul cursei Gemanwings, intrucat copilotul Andreas Lubitz nu ar fi ramas singur in cabina. La randul sau, Federatia germana a sectorului aviatic a anuntat ca va aplica masura cat de curand.

Dupa atacurile din 11 septembrie 2001, cand teroristii au reusit cu usurinta sa preia controlul avioanelor, accesul in cabina de pilotaj a fost supus unor restrictii severe.

Scott Mayerowitz, expert in aviatie: "Dupa 11 septembrie, tot ceea ce a tinut de accesul in carlinga a fost modificat, pentru a proteja acest spatiu de cei din afara."

Prin urmare, cockpitul a fost echipat cu o usa blindata, iar pentru a patrunde in cabina, pilotul sau copilotul trebuie sa introduca un cod, iar ceilalti membri ai personalului de la bord sunt nevoiti sa astepte permisiunea de a intra.

Citește și
accidente aeriene sinucidere cover
"In Allah imi pun increderea". Povestea cazurilor de "actiune deliberata a pilotului" care au marcat industria aviatica

Frazer Maude, corespondent Sky News: "Usa are un vizor, pentru ca cel aflat in interior să poata vedea cine este afara. Pentru a intra, fie trebuie sa bati la usa, iar pilotul sau copilotul apasa pe un buton sa iti permită accesul, fie iti tastezi codul aici."

Chiar si in acest caz, cel care ramane in interior poate impiedica accesul, prin miscarea unui comuntator.

Frazer Maude, corespondent Sky News: "Nu poti bloca usa din greseala. Trebuie sa ridici acest comuntator si apoi sa il misti in jos catre pozitia "blocat". Exista si acesti pereti de protectie, care impiedica miscarea din greseala a comutatorului."

Dupa atacurile teroriste, autoritatile americane au hotarat si ca in cabina de pilotaj sa se afle in permanenta doua persoane, in caz ca uneia dintre ele i se face rau sau adoarme, iar cealalta nu poate patrunde in interior.

Scott Mayerowitz, expert aviatie: "In Statele Unite, cand unul dintre piloti trebuie sa paraseasca cockpitul, pentru a merge la toaleta, de exemplu, un insotitor de zbor ii ia locul in cabina."

La acea vreme, ideea a fost preluata de mai multe companii europene. Nu a fost si cazul celor de la Lufthansa. Compania mama a Germanwings le permite pilotilor sa paraseasca pe rand, pentru scurt timp, cabina, fara ca altcineva sa vina in locul lor. Iar asta pare sa ii fi oferit copilotului Andreas Lubitz ocazia de a izbi avionul de versantii Alpilor.

Pekka Henttu, oficial finlandez: "Doar ce am discutat cu directorul Agentiei Europene de Siguranta a Aviatiei si am fost informat ca vineri va fi publicat un buletin ce recomanda companiilor sa impuna prezenta a doua persoane in cockpit."

Mai multe companii europene au decis sa nu astepte indrumarile Agentiei de siguranta a aviatiei si au anuntat joi seara schimbarea protocolului, iar noua regula intra in vigoare incepand de vineri.

Compania low-cost Norwegian Air Shuttle a dispus modificarea procedurilor "cu efect imediat", asigurandu-se ca doua persoane raman permament in carliga, potrivit Mediafax.

"De acum inainte, in orice moment in cabina pilotilor vor trebui sa fie doua persoane. Daca unul dintre cei doi piloti iese, un alt membru al echipajului va trebui sa intre in carlinga pana la revenirea pilotului plecat", a declarat Gudmund Taraldsen, un reprezentant al companiei aeriene.

Compania lowcost easyJet a hotarat si ea sa impuna prezența permanenta a doua persoane in cabina de pilotaj. 

De asemenea, si compania canadiana Air Transat a decis joi sa mentina in permanenta doua persoane in cabina de pilotaj a aeronavei sale, ca raspuns la accident clar deliberata a A320 Germanwings in Franta. "Am decis ca vor exista intotdeauna doua persoane din cabina de pilotaj", a anuntat purtatorul de cuvant al companiei aeriene, Debbie Cabana, o masura care va fi implementat pe toate zborurile Air Transat vineri.

Autoritatile franceze suspecteaza ca prabusirea avionului companiei Germanwings este un act sinucigas comis de copilot.

Articol recomandat de sport.ro
Kosovarii nu au uitat de România! Cum au reacționat după tragerea la sorți a preliminariilor Cupei Mondiale
Kosovarii nu au uitat de România! Cum au reacționat după tragerea la sorți a preliminariilor Cupei Mondiale
Citește și...
Tragedia din Alpi. Marturia unui barbat care a mers la casa copilotului:
Tragedia din Alpi. Marturia unui barbat care a mers la casa copilotului: "Am vrut sa stiu unde a trait criminalul"

Copilotul avionului Germanwings a refuzat sa dechida usa pilotului si a actionat butonul de coborare a aeronavei, ceea ce poate fi interpretat drept o intentie de a distruge acest avion, a declarat joi procurorul din Marsilia.

"In Allah imi pun increderea". Povestea cazurilor de "actiune deliberata a pilotului" care au marcat industria aviatica

Tragedia zborului Germanwings din 24 martie a dat nastere celor mai diverse ipoteze. La ora actuala, una pare insa sa fi captat atentia expertilor: sinuciderea pilotului. Iar daca se confirma, nu ar fi primul caz.

Tragedie in Alpii Francezi. Elicopterele continua joi recuperarea victimelor. Cum vor fi identificate cadavrele
Tragedie in Alpii Francezi. Elicopterele continua joi recuperarea victimelor. Cum vor fi identificate cadavrele

Operatiunile de recuperare a cadavrelor celor 150 de victime au fost sistate pe parcursul noptii si vor fi reluate joi dimineata. Elicopterele au recuperat deja o parte din ramasitele celor aflati la bord.

Recomandări
Surse | Răsturnare de situație în privința candidatului comun. Ruptura produsă deja în noul Guvern
Surse | Răsturnare de situație în privința candidatului comun. Ruptura produsă deja în noul Guvern

Candidatul comun pentru alegerile prezidențiale de anul viitor este pus sub semnul întrebării în noul Executiv.

Sebastian Burduja, triumfător pe Facebook: România exportă curent din energie eoliană, „verde și ieftină”
Sebastian Burduja, triumfător pe Facebook: România exportă curent din energie eoliană, „verde și ieftină”

România exportă din nou energie, produsă acum din centralele eoliene, afirmă ministrul de resort Sebastian Burduja, care pledează pentru acest tip de energie verde. Apa din lacurile de acumulare, pentru energia hidro, trebuie păstrată, spune el.

Dezinformări în mediul online. Reacția MApN după campania de fake news legată de „legea dronelor”. Prevederile proiectului
Dezinformări în mediul online. Reacția MApN după campania de fake news legată de „legea dronelor”. Prevederile proiectului

Apărarea și securitatea României nu sunt amenințate de Aliați și parteneri, spune răspicat MApN, care dezminte astfel dezinformările apărute pe tema modificărilor legislative în ceea ce privește apărarea spațiului aerian național împreună cu NATO.