Primele cuvinte ale mecanicului dupa catastrofa feroviara din Spania: Am gresit, vreau sa mor

×
Codul embed a fost copiat

Mecanicul trenului implicat in cel mai mare dezastru feroviar din ultimii 40 de ani in Spania a spus imediat dupa accident ca si-a dorit sa moara cand si-a dat seama ca garnitura a deraiat.

"Am gresit. Vreau sa mor" au fost cuvintele lui Francisco Jose Garzon de Amo, mecanicul de tren in varsta de 52 de ani, relateaza El Mundo. Conversatiile sale radio cu echipele de control si de urgenta au fost inregistrate si vor fi incluse in ancheta declansata in urma accidentului de miercuri seara. In aceste inregistratri mecanicul recunoaste ca "Ar trebui sa merg cu 80 si am 190".

Accidentul s-a produs in timp ce trenul care venea de la Madrid a facut un viraj pe o portiune foarte scurta de drum, la aproximativ patru kilometri de gara din Santiago de Compostela. Un nou bilant al victimelor coboara numarul celor decedati de la 80 la 78.

Mecanicul de locomotiva, in varsta de 52 de ani, lucreaza de peste 30 de ani la Renfe, compania publica a cailor ferate spaniole, si conduce trenuri incepand din 2000. Ranit usor in accident, barbatul a fost plasat sub supravegherea politiei la spital si urmeaza sa fie audiat in curand de catre anchetatori.

O scurta inregistrare video difuzata joi pe Internet arata un tren sosind cu viteza mare, pe cai ferate libere, angajandu-se intr-o curba, dupa care vagoanele din partea de mijloc a garniturii ies de sine, antrenand rasturnarea locomotivei.

Citește și
Barack Obama
Barack Obama se declara "socat si intristat" de catastrofa feroviara din Spania

Potrivit El Pais, unele piste ar indreapta ancheta asupra unei posibile defectiuni a sistemului de franare. "Sistemul de alerta a caii ferate s-a declansat in momentul in care a reperat ca Francisco Jose Garzon Amo, mecanicul locomotivei, circula cu 190 de kilometri pe ora in timp ce nu ar fi trebuit sa depaseasca 80", scrie vineri El Pais, care a publicat cu o zi inainte fragmente dintr-o conversatie prin radio intre mecanicul locomotivei si gara chiar inainte si dupa producerea accidentului.

"Alarma, asa cum a recunoscut si mecanicul, s-a aprins pe tabloul de bord si el a incercat sa franeze, fara sa poata impiedica tragedia", adauga publicatia.

Segmentul feroviar pe care mergea trenul este echipat cu sistemul european de reducere automata a vitezei excesive, numit ERTMS (Sistemul European de Gestionare a Traficului Feroviar), dar acesta "nu era instalat" in acel loc, a explicat joi Juan Jesus Garcia Fraile, secretarul general al sindicatului spaniol al mecanicilor de locomotiva.

Sistemul functionabil pe acest tronson este ASFA (Anuntarea Semnalelor si Franare Automata), care controleaza in special respectarea semnalizarilor, ceea ce face sistemul "putin mai dependent de factorul uman", a adaugat el.
 

Articol recomandat de sport.ro
Reacția americanilor când au văzut că pot da peste România la CM 2026
Reacția americanilor când au văzut că pot da peste România la CM 2026
Citește și...
Cauzele catastrofei feroviare din Spania. Primele ipoteze ale anchetatorilor
Cauzele catastrofei feroviare din Spania. Primele ipoteze ale anchetatorilor

Anchetatorii incep sa puna informatiile cap la cap, in incercarea de a stabili cauzele catastrofei feroviare soldate cu 80 de morti la Santiago de Compostela.

Barack Obama se declara
Barack Obama se declara "socat si intristat" de catastrofa feroviara din Spania

Presedintele Statelor Unite, Barack Obama, s-a declarat "socat si intristat" de catastrofa feroviara din Spania, soldata cu cel putin 80 de morti, propunand un ajutor Guvernului de la Madrid.

Conductorul trenului deraiat in Spania se lauda pe Facebook ca merge cu 200 km/h:
Conductorul trenului deraiat in Spania se lauda pe Facebook ca merge cu 200 km/h: "Sunt la limita"

Francisco José Garzón este numele conductorului trenului deraiat miercuri seara, langa Santiago de Compostella, accident soldat cu cel putin 80 de morti, relateaza El Mundo in editia electronica.

Tragedia din Spania, in imagini. Galerie FOTO de la locul unde un tren de mare viteza a deraiat
Tragedia din Spania, in imagini. Galerie FOTO de la locul unde un tren de mare viteza a deraiat

Cel putin 35 de persoane au murit si alte 200 au fost ranite in urma deraierii unui tren, miercuri, la Santiago de Compostel, in nord-vestul Spaniei, conform presedintelui regiunii Galicia, Alberto Nunez Feijoo.

Catastrofa feroviara cu 80 morti in Spania. Prima inregistrare cu momentul in care trenul a deraiat
Catastrofa feroviara cu 80 morti in Spania. Prima inregistrare cu momentul in care trenul a deraiat

80 de persoane au murit si alte 140 au fost ranite in urma deraierii unui tren, miercuri, la Santiago de Compostel, in nord-vestul Spaniei, conform bilantului transmis de presedintele regiunii Galicia, Alberto Nunez Feijoo.

Recomandări
Premierul României anunță că în decembrie vom avea ”foarte probabil” o nouă ”ordonanță trenuleț”: ”Nu putem fugi de asta”
Premierul României anunță că în decembrie vom avea ”foarte probabil” o nouă ”ordonanță trenuleț”: ”Nu putem fugi de asta”

Premierul Ilie Bolojan a fost întrebat, vineri, în conferința de presă pe care a susținut-o la Palatul Victoria, dacă salariul minim în România va ”rămâne înghețat” și în anul 2026.   

Căldură gratis în calorifere, trafic rutier ”ca afară” sau case pentru tineri. Ce promit candidații la Primăria Capitalei
Căldură gratis în calorifere, trafic rutier ”ca afară” sau case pentru tineri. Ce promit candidații la Primăria Capitalei

Energie termică gratis, fluidizarea traficului rutier sau locuințe pentru tineri. ȘtirileProTv.ro vă prezintă cele mai importante promisiuni electorale ale candidaților la alegerile pentru Primăria Capitalei, care sunt organizate în 7 decembrie 2025.

Ilie Bolojan: Este o batjocură când îţi iei bani nemunciţi sau banii pe care îi iei nu se reflectă în rezultatele activităţii
Ilie Bolojan: Este o batjocură când îţi iei bani nemunciţi sau banii pe care îi iei nu se reflectă în rezultatele activităţii

Premierul Ilie Bolojan critică indemnizațiile de 27.000 de lei de la Aeroporturi București, numindu-le „o batjocură” în lipsa unor rezultate.