Povestea supraviețuitoarei unui accident aviatic cu 151 de morți: Mă băteam cu fratele meu pentru locul de la geam

avion aripa
Shutterstock

“Mă băteam cu fratele meu pentru locul de la geam. După asta, nu îmi amintesc nimic în afara faptului că m-am trezit a doua zi”, spune Michelle Dussan despre momentele dinaintea accidentului aviativ produs pe 20 decembrie 1995, în Columbia.

Dussan povestește într-un material pentru The Guardian cum a fost această experiență

"Copilăria mea a fost perfectă. M-am născut și am crescut în New Jersey, într-o casă minunată, cu familia în jur. Pentru a șasea mea aniversare mama a organizat ceva cu tema Pocahontas – a fost uimitor. Este ultima mea amintire frumoasă pe care o am cu familia mea.

O lună mai târziu, în decembrie 1995 trebuia să mergem în Columbia pentru prima dată. Eram atât de entuziasmată, pentru că era primul meu zbor. Călătoream pentru a ne întâlni cu membri ai familiei pe care nu îi mai văzusem", a povestit ea.

Ea a mai spus că drumul spre aeroport a fost dificil din cauza zăpezii și că avionul a decolat cu întârziere.

Citește și
avion zbor
Pasagerii unui avion au fost evacuați din cauza unei fotografii
Românii vor plăti mai mult dacă dispar aceste produse. Ce a spus ministrul Agriculturii

"După decolare, mă băteam cu fratele meu pentru locul de la geam – eram foarte încântată să privesc afară. Fratele meu s-a supărat și a mers să stea pe partea cealaltă a culoarului, cu vărul meu. După asta, nu îmi amintesc nimic în afara faptului că m-am trezit a doua zi. Tatăl meu își amintește mai multe: avionul se zgâlțâia puternic, luminile se stingeau, oamenii țipau. Avionul se prăbușise într-un munte lâmgă Buga, Columbia.

Când m-am trezit îmi era foarte sete. Strigam după ajutor, iar tatăl meu încerca să mă scoată din epavă, dar aveam dureri și nu mă puteam mișca. Nu știam atunci, dar fusesem îngropată în pământ de la talie în jos și am rămas blocată timp de 13 ore. Cred că acest lucru m-a ținut în viață, că mulți pasageri au murit din cauza hipotermiei", a mai spus ea.

Tânăra povestește că atunci când au ajuns echipele de intervenție tot ce își dorea era ca mama ei să o țină de mână.

"Nimeni nu îmi spunea unde era mama. Îmi tot întrebam familia, dar ei tot îmi spuneau că este într-o excursie și că o să se întoarcă. Până la urmă mi-au spus că mama, fratele și vărul meu sunt în Rai și că eu și tata eram doi dintre cei patru supraviețuitori ai zborului cu 155 de pasageri la bord. M-am simțit vinovată că poate dacă nu schimbam locul cu fratele meu, poate mai era printre noi", a continuat Dussan.

Acum, Michelle Dussan poate să meargă din nou, dar după accident ani de zile a stat în scaun cu rotile.

"După ce m-am externat, am făcut terapie cât am stat în casa unchiului meu din Columbia. Aveam coșmaruri și dormeam cu tata în fiecare noapte – mă trezeam transpirînd și plângand. Am fost în scaun cu rotile câțiva ani, doctorii i-au spus tatălui meu că nu voi mai merge niciodată. Procesul de recuperare a fost foarte dureros. Este un miracol că pot merge din nou", a punctat ea.

Articol recomandat de sport.ro
Presa din Spania a reacționat imediat după ce Simona Halep a aflat că joacă cu Paula Badosa în primul meci de la revenire
Citește și...
Rusia construiește un nou
Rusia construiește un nou "avion al Apocalipsei". De ce nu va avea ferestre

Rusia lucrează la un nou avion Doomsday. Avioanele „Doomsday” sunt aeronave de comandă și control aeriene care pot fi utilizate pentru a evacua înalți oficiali în caz de urgență.

Pasagerii unui avion au fost evacuați din cauza unei fotografii

Pasagerii unui avion care trebuia să zboare de la San Francisco la Orlando au fost evacuați după ce mai mulți pasageri au primit o fotografie în care apărea un pistol.

Recomandări
Șeful Consiliului European avertizează: Pentru a avea pace, Europa trebuie să se pregătească de război

Europa trebuie să-şi consolideze capacităţile de apărare şi să treacă la o abordare de tipul "economie de război" ca răspuns la ameninţarea reprezentată de Rusia, a declarat luni preşedintele Consiliului European, Charles Michel, citat de Reuters.

Se întorc ninsorile. ANM a emis informare de vremea rea pentru toată țara

Administraţia Naţională de Meteorologie a emis, marţi, o informare de vreme rea, cu precipitaţii slabe, dar şi ninsori la munte, însoţite de rafale de vânt, valabilă până joi seara, la nivelul întregii ţări.

”Regele Charles al III-lea al Marii Britanii a murit”. Ambasada Regatului Unit obligată să dezmintă informaţiile false

Zvonuri despre moartea regelui Charles al III-lea au înfuriat Ambasada Regatului Unit în Ucraina, după ce informaţii false au circulat în masă pe reţele de socializare şi în unele publicaţii ruseşti, şi au determinat-o să reacţioneze în mod oficial.