Magazinele care nu mai au nici case de marcat, după eliminarea casierilor. Pui produsele în geantă și pleci direct
O aplicație creată de o companie din Germania își propune să revoluționeze felul în care ne facem cumpărăturile.
Clienții merg pur și simplu în magazin, iau produsele de pe raft și pleacă acasă. Banii sunt retrași automat din cont.
Daria Semcov, corespondent RTL: „Singurul lucru care îmi este necesar, în afară de telefon, este o geantă în care să-mi pun cumpărăturile".
Alegeri 2024
17:07
Alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi, luptă strânsă pentru locul doi - sondaj la comanda USR
21:03
Reacția lui Simion după Kievul a dezvăluit de ce nu are voie în Ucraina. Liderul AUR, apel către serviciile secrete
20:15
Document. Motivul pentru care George Simion a fost interzis în Ucraina. Guvernul României a publicat răspunsul Kievului
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
Jurnalista postului de televiziune RTL a testat sistemul implementat într-un supermarket din Dusseldorf. A avut nevoie de aplicația pentru telefon. Apoi, la intrarea în magazin, a scanat un cod QR.
Daria Semcov, corespondent RTL: „Codul QR arată că sunt gata de cumăpături. Iar partea bună este că nu trebuie să-mi țin telefonul în mână. Îl bag în buzunar și pot începe să cumpăr".
Sistemul este dedicat celor care fac des cumpărături. Și iau de pe rafturi doar câteva produse. Camerele instalate în magazin „văd" ce pune clientul în geantă.
Jana Sanktjohanser, project manager Rewe Pick&Go: „Știm exact unde se află fiecare produs, așa că putem să recreăm coșul fiecărui client".
Imediat este calculată „nota de plata". La plecare, clientul scanează din nou codul QR, iar banii sunt luați automat din contul său. Bonul fiscal apare apoi în aplicație.
Daria Semcov, corespondent RTL: „Durează puțin până te obișnuiești, fiindcă te miști în magazin fără cărucior de cumpărături. E o experiență complet nouă".
Cei care au testat sistemul sunt încântați.
Client: „E foarte rapid, iar sistemul e ușor de folosit. Funcționează perfect. Și nici nu pierzi timpul, mai ales dacă e coadă la casa de marcat."
Specialiștii spun că aplicația nu reprezintă un pericol când vine vorba despre protecția datelor cu specific personal.
Jörg Funder, expert în retail: „Magazinul știe ce am cumpărat și când. Dar poate afla aceste informații și atunci când clientul folosește un card de loialitate. Prin urmare, este inofensivă în materie de pierdere a datelor sau a lipsei de transparență".
Sistemul se află deocamdată în faza de testare. În supermarket funcționează în continuare casele de marcat clasice și cele unde clientul își scanează produsele.