Orașul european care a renunțat la mașini pentru o zi. Poluarea a scăzut cu 90% față de zilele obișnuite
Pentru câteva ore, Bruxelles-ul s-a transformat într-un paradis al pietonilor și bicicliștilor. Ca în fiecare an în luna septembrie, autoritățile au interzis circulația autovehiculelor în afara transportului public și a celor cu derogare.
Oamenii au ieșit la plimbare, pe jos sau cu bicicletele, și s-au bucurat din plin de liniște și de străzile goale.
La capătul unei săptămâni dedicate mobilității, Bruxelles-ul s-a transformat, pentru o zi, într-un uriaș teren de joacă. Autoritățile au interzis circulația mașinilor, cu excepția transportului public, între orele 9.30 dimineața și 7 seara, așa că străzile s-au transformat în zone de promenadă, piste de alergare sau de ciclism.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Participant la eveniment: „(Ne place) libertatea de a ne bucura de orașul nostru fără să fim împiedicați. Să fim unde vrem, cum vrem, să putem alerga liberi, să respirăm orașul”.
Pentru alții, liniștea e mai importantă decât posibilitatea de a se plimba pe mijlocul străzii.
Participant la eveniment: „În orice caz, zgomotul... nu știu dacă puteți auzi, dar se schimbă. E altceva când vine vorba de confort”.
Poluarea a scăzut cu aproape 90% față de o zi obișnuită
Administrația locala spune că inițiativa are un efect benefic asupra calității aerului: substanțele poluante scad cu până la 90% față de o zi obișnuită de duminică. Iar zgomotul, în unele locuri din Bruxelles, e redus cu peste 70%.
Doar o zi de liniște pe an nu are un efect prea mare, dar organizatorii speră că localnicii să observe diferența și să lase mașinile acasă mai des.
Pe de altă parte, inițiativa costă, iar orașul va cheltui în jur de 800.000 de euro pentru transport public gratuit și închiderea unor drumuri. Dar avantaje sunt destule.
Participant: „Nu cred că e prea plăcut să conduci prin Bruxelles pentru că sunt multe mașini și nu cred că e suficient spațiu pentru toate vehiculele în oraș”.
Polițiștii sunt cei care au mai mult de furcă într-o asemenea zi. Asta pentru că unii șoferi, dar și pietoni nu respectă interdicțiile.
Sursa: Pro TV
Etichete: masini, poluare, transport în comun, bruxelles, myimpact,
Dată publicare:
23-09-2024 07:57